ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-سوابق-تحقیق-تعاریف-احساس-تعلق-به-مدرسه-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم) در 28  صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

احساس تعلق به مدرسه
انسان ها موجوداتی اجتماعی اند که از بدو تولد در یک مجموعه اجتماعی زندگی می کنند و نسبت به آن مجموعه احساس تعلق دارند. هر چه کودک بزرگتر می شود نسبت به والدین، محله، شهر، مدرسه و اعضای خانواده احساس تعلق بیشتری می کند. گذشته و تاریخچه زندگی یک فرد در مدرسه این احساس را قوی تر می کند و همین ویژگی های فردی مشترک با سایر دانش آموزان منجر به احساس تعلق بیشتر آنها می شود (فرهمندیان، 1387).
دانش آموزان در شرایطی که خود را با مدرسه بیگانه بدانند، هر چند در مدرسه حضور داشته باشند و درس بخوانند و از حقوق خود قانونی برخوردار باشند، اما با تعاریف اجتماعی دانش آموزان تلقی نمی شوند. دانش آموزی از دیدگاه اجتماعی زمانی تحقق می یابد که دانش آموزان نسبت به مدرسه و زیر ساخت های آن احساس تعلق کنند و در توسعه مدرسه شرکت جوید. قضاوت درباره احساس مسئولیت و مشارکت اعضای مدرسه در توسعه برنامه های مدرسه، فعالیت های فوق برنامه با ارزیابی و اندازه گیری شاخص احساس تعلق به مدرسه قابل تبیین و تحقق است (ناطق پور، 1389).
احساس تعلق در درجه نخست به معنای خاص و متمایز بودن، ثابت و پایدار ماندن، تداوم داشتن) و به جمع تعلق داشتن است. به عبارت روشن تر، انسان ها با احساس تعلق به جمع داشتن امنیت و آرامش لازم را برای زندگی کسب می کند (گل محمدی، 1381).
احساس تعلق به مدرسه به عنوان اعمالی که باعث سازگار شدن دانش آموز در انجام یک فعالیت یا مکان خاص می شود و به دنبال آن احساس وابستگی به افراد، موضوعات و محیط های مختلف را در پی دارد تعریف شده است. این اعمال باعث افزایش احساس راحتی، خوب بودن و کاهش اضطراب دانش آموز می شود (کارچر ، 2003).
احساس تعلق زمینه ساز تصمیم گیری های فرد درباره تنظیم ارتباط خود با محیط و یا امر خاصی است. همچنین تعلق زمینه های همکاری و مشارکت در تحولات اجتماعی را فراهم می آورد. بنابراین احساس تعلق نتطه فرایندی است که طی آن فرد نسبت به مکان، شی، و یا امری احساس تعهد و مسئولیت پیدا می کند، به نوعی که موجب احساس مثبت نسبت به محیط و یا امر مورد نظر می شود (ناطق پور، 1389).
تعلق به مدرسه یعنی ادراک دانش آموزان از اینکه در محیط مدرسه توسط همکلاسی ها مورد پذیرش و حمایت واقع می شوند و در نتیجه رضایت و تعلق به مدرسه دارند ( روسر ، 1996).


قسمتی از پیشینه پژوهش:
فرهمندیان( 1387) در پژوهش خود نشان داد که احساس تعلق داشتن به مدرسه، مدیر، معلمان و کارکنان مدارس با گروههای همسال هدفمند می تواند احساس ارزشمند بودن و هدفدار بودن را در فرزندان ما ایجاد کند، عزت نفس را در آنها رشد دهد و باعث شود حس مسئولیت پذیری و خود آگاهی در آنان تقویت گردد. مطالعات ناطق پور(1389)  نشان داده است که با احساس تعلق فرد نسبت به محیط یا مکانی خاص، میزان تعهد و احساس مسئولیت و فداکاری او نسبت به محیط یا آن مکان خاص افزایش می یابد.
مشهدی و همکاران (1389) در تحقیقی با عنوان نقش تعلق به مدرسه در گرایش به سوء مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر در نوجوانان دبیرستانی شهر تهران به این نتیجه رسیدند که التزام و تعهد به قوانین مدرسه سهم بیشتری در تعلق و ارتباط با همسالان دارد. کیانی راد (1389) در پژوهش خود با عنوان ارتباط بین قلدری در مدرسه با عزت نفس و تعلق به مدرسه در بین دانش آموزان سال دوم راهنمایی مدارس پسرانه شهر تهران به این نتیجه رسید که عزت نفس و احساس تعلق به مدرسه همبستگی مثبتی با یکدیگر دارند.


فهرست مطالب مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:
احساس تعلق به مدرسه
گروه اول: پدیدار شناسان
گروه دوم روانشناسان محیطی
احساس تعلق به مدرسه از نظر رویکرد یادگیری دانش آموز محور
مدل افزایش احساس تعلق به مدرسه
1-     مدل چک کردن ارتباطات
عناصر اصلی مدل چک کردن ارتباطات
 2-  مدل ارتباطات رسمی و غیر رسمی در روی پیوستار
رابطه احساس تعلق به مدرسه با سلامت
تاثیرات احساس تعلق به مدرسه
پیامد احساس تعلق به مدرسه
منابع فارسی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم) مباني نظري هنجاریابی پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه مقایسه احساس تعلق به مدرسه در میان دانش آموزان پيشينه تحقيق مقاله رابطه بین احساس تعلق به مدرسه پيشينه پژوهش احساس تعلق به مدرسه فصل

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم)


بررسی نقش ریاضیات در پزشکی

چگونگي اجرایی شدن معاهدات در حقوق كنوني ايران

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)

دانلود مقاله بررسی عملکرد سامانه های حرارتی در گرمابه های ایران با تاکید بر گرمایش از کف

چارچوب نظری و پژوهش تجربی تعهد سازمانی(فصل 2)

اثرات غیرطبیعی بار در شبکه های پخش و توزیع

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید فنر تخت اتومبیل با ظرفیت 1100 تن در سال

پیشینه پژوهش اضطراب احساس تعلق به مدرسه (فصل دوم)

آموزش ویدئویی کامل + جزوه تایپ شده ، رنگی و مصور فصل ششم ریاضی یازدهم تجربی ( حد و پیوستگی )

دانلود پرسشنامه استاندارد ارزیابی میزان امید به زندگی در افراد