ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور (فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور (فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-پژوهش-دلالت-های-تربیتی-قیام-عاشور-و-دلالت-های-اجتماعی-قیام-عاشور-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور (فصل دوم) در 41 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه
امام حسین (ع) در کربلا مکتبی را بنیان نهاد که انسان ها را به سوی انسانی زیستن، نجات و تربیت فراخواند، مکتب سرخ ابا عبدالله (ع) و قیام حیات بخش عاشورا یکی از بهترین الگوها برای همگان به خصوص شیعیان است که همواره در بستر تاریخ شیعه را به ستیز با ظلم و طغیان واداشته و می دارد، از این رو قیام خونین عاشورا و پیامدهای فراوان تربیتی و اخلاقی دارد، و هر کس که در این راه قدم بگذارد و الگوهای خویش را قیام عاشورا قرار دهد، همواره زنده و متعالی زندگی خواهد کرد. زیرا آرمان ابا عبدالله (ع) بلند و خدایی؛ و مکتبش بر محور ارزش ها بوده است. و هر مکتبی که بنیانش بر ارزش ها استوار باشد، همواره شاگردانی تربیت خواهد کرد که سرآمد روزگار باشند. بنابراین واقعه کربلا، سخنان امام حسین (ع) روحیات و خلق و خویی که از حماسه سازان عاشورا به ثبت رسیده است؛ منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی و تربیت دینی است. این قیام به دلایل مختلفی انجام شده است که مهمترین آن دلایل تربیتی و اجتماعی است (رشید پور، 1394، 20).

بخش اول) ادبیات و مبانی نظری
2-1- دلالت های تربیتی قیام عاشور

2-1-1-گزارشی از واقعه عاشورا
معاویه در نیمه ماه رجب سال شصت هجری درگذشت، و یزید جانشین او شد، یزید به ولید بن عقبه فرماندار مدینه از جانب معاویه نوشت که از حیسن (ع)، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر بیعت بگیرد. نامه بزید در اواخر ماه رجب رسید (عقیقی بخشایشی، 1389، 37)
عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر از مدینه گریختند، ولید خواست از امام حسین (ع) بیعت بگیرد، که امام در برابر خواست ولید فرمود: شخصی چون او نباید پنهان بیعت کند. بیعت باید در مسجد و آشکار تحقق یابد. در همین مجلس، امام (ع) که پافشاری مروان بر بیعت را دید، ضمن برشمردن خصوصیات یزید، فرمود: اگر قرار باشد یزید سر کار آید، باید فاتحه اسلام را خواند. (نصیری، 1391، 277)
و در لهوف هم آمده است: فَقالَ الحُسَین عَلَیهِ السلام: إنّالله و إنا إِلَیهِ راجِعونِ، وَ عَلَی الإسلامِ  السَّلامُ، إذ بُلِیَتِ الاُمَّتُ بِراعٍ مِثلِ یَزیدَ، وَ لَقَد سَمعتُ رَسول الله یَقولُ الَخِلافَه مُحَرَّمهٌ علی آلِ ابی سُفیان پس امام حسین علیه السلام فرمود: إنّالله و إنا إِلَیهِ راجِعون؛ دیگر باید بر اسلام سلام داد؛ (و باید با آن وداع کرد) زیرا امت دچار زمامداری همانند یزید گردیده است! و من از جدم رسول خدا شنیدم که می فرمود: خلافت در خاندان ابوسفیان حرام است. (ابن طاووس، 1384، 44)
حسین ین علی (ع) چون از آن مجلس بیرون رفت تدارک سفر مکه را دید. اما مانند پسر زبیر پنهانی رفت، بلکه در پیش چشم مردم و از راه معمولی عازم سفر شد. (شهیدی، 1373، 181)
به هر حال امام حسین (ع) پس از دو روز مقاومت (بیعت نکردن)، سرانجام شب یکشنبه بیست و هشتم رجب به سوی مکه حرکت کرد. فرزندان، برادرزاده ها، و خواهرزادگان و تمام نزدیکانش، بجز محمد بن حنفیه در رکاب آن حضرت حرکت کردند. تنها محمد بن حنفیه در مدینه ماند امام حسین (ع) سوم شعبان وارد مکه شد و بهنگام ورود به وَ لَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقاءَ مَدْيَنَ قالَ عَسى‏ رَبِّي أَنْ يَهْدِيَنِي سَواءَ السَّبِيلِ را تلاوت می فرمود. و در قسمت بالای شهر مکه اقامت فرمود، مردم مکه و زائران خانه خدا از آن جمله عبدالله بن زبیر دیدارش شتافتند، منزل آن حضرت محل آمد و شد مردم شد (عقیقی بخشایشی، 1389، 37) .


قسمتی از پیشینه تحقیق:
•    آقا جانی (1394) در مطالعه ای تحت عنوان فرهنگ عاشورا، آسیب‏ها و تحریف‏ها مطرح نمود، تحریف و آسیب‏ها متوجه هر پدیده اجتماعی و به ویژه تحریف مربوط به قیام حسینی و عزاداری، اساسا از بعد جامعه شناختی، معلول علت هایی در درون آن جامعه‏اند که شناخت درست آن‏ها، نخستین و شاید مهم‏ترین گام برای برخورد مناسب با آن باشد. از این رو، ما نیز در ابتدا باید به طرح ریشه‏ها و عوامل ایجاد و گسترش تحریف و آسیب‏ها متوجه موضوع مورد بحث بپردازیم. در این مطالعه مطرح شد،  دلالت های قیام عاشورا در زمینه تربیتی عبارتند از هدایت و رشد اخلاقی، عشق به خدا، توکل، شجاعت، حسن خلق، وفا، تحریض، کرامت، جهاد با نفس، خلوص نیت  و تجرید قلب بودند.
•    رشید پور(1394) در مطالعه ای تحت عنوان بررسی اهداف و انگیزه امام حسین از قیام عاشورا مطرح نمود، امام حسین (ع) در کربلا مکتبی را بنیان نهاد که انسان ها را به سوی انسانی زیستن، نجات و تربیت فراخواند. بنابراین واقعه کربلا، سخنان امام حسین (ع) روحیات و خلق و خویی که از حماسه سازان عاشورا به ثبت رسیده است؛ منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی و تربیت دینی است. این قیام به دلایل مختلفی انجام شده است که مهمترین آن دلایل تربیتی و اجتماعی است.


فهرست مطالب:
مقدمه 
بخش اول) ادبیات و مبانی نظری
2-1- دلالت های تربیتی قیام عاشور 
2-1-1-گزارشی از واقعه عاشورا   
2-1-2-عوامل و موجبات قیام عاشورا   
2-1-3- اهداف بنیادین تربیتی قیام عاشورا  
2-1-4-مفهوم اخلاق و تربیت  
2-1-5- باور ها و پیام های اخلاقی و تربیتی عاشورا   
2-1-5-1- توحید   
2-1-5-2- معاد   
2-1-5-3- اخلاص   
2-1-5-4-رسالت و امامت   
2-1-6- ارزش ها و پیام های اخلاقی و تربیتی عاشورا   
2-1-6-1- جاودانگی   
2-1-6-2- تکریم انسان   
2-1-6-3- توکل   
2-1-6-4- ایثار   
2-1-6-5- جهاد با نفس   
2-1-6-6-صبر و استقامت   
2-1-6-7- عمل به تکلیف   
2-1-6-8- محبت به خدا و مردم   
2-2- دلالت های اجتماعی قیام عاشور   
2-2-2- تعدادی از دلالت های اجتمایی حادثه عاشورا   
2-2-2-1- تشدید جریان رجعت   
2-2-2-2- سیاست تبعیض نژادی   
2-2-2-3- اشرافیت اموی و سوء استفاده از بیت المال   
2-2-2-4-تبدیل خلافت اسلامی به سلطنت موروثی   
2-2-2-5- الحاق «زیاد» به ابوسفیان   
2-2-2-6- بدعت های دیگر معاویه   
2-2-2-7- سلب جانشین پیامبر (ص)   
2-2-2-8-سرکوب شدید محبان اهل بیت (ع)   
2-2-3-تحولات سیاسی و اجتماعی قیام عاشور   
2-2-4- تحولات سیاسی و اجتماعی متاثر از نهضت عاشورا   
2-2-4-1-اعتراض زیدبن ارقم   
2-2-4-2- افشاگری ها و پیام رسانی های بازماندگان واقعه   
2-2-4-3- فعالیت های حضرت زینب در مدینه   
بخش دوم) ادبیات و مبانی پژوهشی   
2-3- پیشینه پژوهش های داخلی   
2-4- پیشینه پژوهش های خارجی
منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور (فصل دوم) مباني نظري قیام عاشورا پيشينه تحقيق دلیل قیام عاشورا پيشينه پژوهش دلالت های تربیتی قیام عاشورا فصل دوم پايان نامه ارشد قیام امام حسین و عاشورا چ

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور (فصل دوم)


دانلود پاورپوینت دیاگرام و استانداردهاي طراحی موزه

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق آموزش زندگی خانواده(F.L.E ) (فصل دوم)

نیازهای روحي و روانی كارگران

دانلود رمانس ایرانی از نظر ساختار و محتوا با توجه به رویکرد نورتروپ فرای

دانلود پرسشنامه جرأت ورزی یا قاطعیت گمبریل و ریچی 22 سوالی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی و مدیریت دانش (فصل2)

پایان نامه بررسی میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد سلامت روانی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت استعداد(فصل دوم)

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید نایلون کشاورزی و نخ و طناب پلاستیکی