مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودناتوان سازی تحصیلی(فصل 2)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودناتوان سازی تحصیلی(فصل 2) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودناتوان سازی تحصیلی(فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-نظریه-های-خودناتوان-سازی-تحصیلی(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودناتوان سازی تحصیلی (فصل دوم) در 36 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:


تعریف خودناتوان سازی
     در چنددهه پیش برگلاس و جونز  و همکارانش نظر دادند که افراد تلاش می کنند تا شرایط رفتارشان را طوری تنظیم کنند که اگر عملکردشان ضعیف باشد، این شرایط پیش از فقدان توانایی و ارزشمندی به عنوان عملکرد ضعیف جلوه نماید. به عبارت دیگر، افراد مجموعه ای از راهبردها را به کار می گیرند تا به عنوان قربانیان شرایط و نه ناتوان به آن ها نگریسته شود برگلاس و جونز این راهبردها را خود ناتوان سازی نامیدند زیرا استفاده از آن ها ممکن است به تضعیف عملکرد بینجامد.
    راهبردهای خودناتوان سازی آن شرایط پیش آیندی هستند که افراد فراهم می سازند به این امید که جانشین عواملی شوند که در آینده ممکن است شایستگی آنان را مورد تردید قرار دهد. آرمانی آن است که افراد این شرایط را در عوامل بیرونی جست وجو کنند نه در عوامل درونی به نظر برگلاس و جونز خودناتوان سازی عبارت است از هر عمل یا زمینه عملی که به فرد امکان می دهد تا شکست را به عوامل بیرونی (بهانه) و موفقّیت را (به منظور کسب افتخار) به عوامل درونی نسبت دهد.
     انواع مختلفی از رفتارها و احساسات هستند که به عنوان راهبردها یا عوامل خودناتوان ساز شناخته شده اند از قبیل مصرف دارو (برگلاس و جونز،1978، کلدینز و آرکین،  1982)، مصرف الکل (برگلاس و جونز،1978، تاکر و همکاران، 1981، هیگینزو هریس،1988) کم آموزی  (برگلاس و جونز،1978)، اضطراب امتحان (هریس و همکاران، 1986، یوسونگ،1988)، اضطراب اجتماعی  (اسنایدر و اسمیت،1986،اسنایدر و همکاران،1988)، نشانه های بیماری فیزیکی (اسمیت و همکاران،1983)، فقدان تلاش و تمرین، (ماتسو،  1996، بام گاردنر و لوی ،1988) انتخاب هدف های غیرقابل دسترس (گرینبرگ،1985) فقدان آمادگی (هریس و اسنایدر،1986)، بهانه سازی (استروب،1986)، چاقی(شیل و همکاران،1991)، مسامحه کاری، (وسلی،1994) فقدان خواب، همنشینی زیاد با دوستان و یا درگیری در فعالیت های بسیار (هیگینز و همکاران،1990) (به نقل از هاشمی، 1380)
.
________________________
 -Bereglas & Jones
 -Koldinz&Arkin
 -Taker
 -Underachievement
 -Test anxiety
 -Social anxiety
 -Matsu
 -Gardner & Lovy

نظریه های مربوط به خودناتوان سازی
     هیگینز (1990، به نقل از نیکنام و همکاران،1389) بنیان های اصلی رفتارهای خودناتوان ساز را از گذشته تا روان شناسی عزت نفس آدلر دنبال می کند که طبق آن، انگیزه های افراد از نیاز به جبران احساسات ذهنی، حقارت و ضعف نشأت می گیرند. در سال های اخیر نیز، نظریه های مختلفی از خودناتوان-سازی تحت تئوری های هدف (مارتین و همکاران ،2003)، نیاز (الیوت و چرچ ،2003)، انگیزش خودارزشی (کاوینگتون ،1973)، خودتائیدی(سیگل و همکاران ،2005) و خود تنظیمی (هندریکس و هیرت ،2009) تعیین شده است.
نظریه آدلر
     آدلر معتقد بود که احساس های حقارت  همیشه به عنوان یک نیروی برانگیزاننده در رفتار وجود دارند. او نوشت: انسان بودن یعنی خود را حقیر احساس کردن، چون این حالت در همه ما مشترک است، نشانه ضعف نا به هنجاری نیست. این احساس ها منبع همه تلاش های انسان برای غلبه کردن بر حقارت حتی واقعی یا تخیلی مان است. آدلر معتقد بود که کودک از قدرت و نیرومندی والدین خود و از نا امیدی تلاش برای مقاومت یا مبارزه با آن قدرت آگاه است. در نتیجه کودک نسبت افراد بزرگتر و نیرومندتر اطراف خود احساس حقارت را پرورش می دهد. اگر چه تجربه اوّلیه حقارت به کودکی مربوط می شود ولی به صورت ارثی تعیین نشده است، بلکه این تجربه از محیط ناشی می شود که برای همه کودکان یکسان است، بنابراین احساس های حقارت، گریز ناپذیرند، امّا از آن مهم تر ضروری هستند، زیرا برای تلاش و رشدکردن انگیزش فراهم می آورند.
     هر چه سن فرد بالاتر می رود؛ بر تمایل او به اینکه بر ضعف خود غلبه کند و همانند دیگران شود و کارهایی کند که آن ها می کنند افزوده می شود. او به پیشرفت های خود قانع نیست و پیوسته احساس حقارت می کند و به دنبال هدف های تازه تر و عالی تر می رود امّا گاهی نیز پیش می آید که آدمی نقص یا ضعف (چشمان ضعیف، سردرد، زخم معده) را بهانه قرارداده و برای خودداری از انجام کارهای دشوار یا برای توجیه شکستی که در به ثمررساندن آن ها برخوردار است، دلیل تراشی کنند. آدلر بر این باور است، کودکانی که دارای نقص بدنی هستند، خود را برای روبرو شدن با پیشامدهای زندگی ناتوان احساس می-کنند و این احساس ممکن است آن ها را از کار و کوشش بازدارد و بر ناتوانی آن ها بیافزاید. (به نقل از سیاسی، 1388)
نظریه موری
     همه روان شناسان نسبت به نیازها که انگیزه های مهم رفتار آدمی هستند توجه داشته اند، ولی هیچ-یک از آن ها به اندازه موری در این باب تأکید نکرده و به شرح و بسط و طبقه بندی آن ها نپرداخته است. به نظر موری، نیاز تصور آدمی از نیرویی است که در مغز جای دارد و اندیشه و عمل را چنان تنظیم می-کند که وضعیت نامطلوبی را به جهت معینی تغییر می دهد. درایت تعریف مقصود موری از تنظیم اندیشه و عمل این است که حرکت و فعلی را که نیاز موجب می شود، تصادفی و خود به خودی نیست و مقصود او از وضعیت نامطلوب، این است که نیاز زاده ی نارضایتی است و آدمی را به سوی هدف رضایت بخش متوجه می سازد.
_________________
 -Martin et al.
 -Elliot&Church
 -Covington
 -Siegel et al.
 -Self-regulation
 -Hendrix&Hirt
 -Inferiority feelings   

پیشینه پژوهش
ذبیح الهی و همکاران (1390) پژوهشی با عنوان خودکارآمدی تحصیلی و خودناتوان سازی در دانش آموزان دبیرستانی انجام دادند. نتایج نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی با خودناتوان سازی تحصیلی رابطه معنادار دارد. و جنس نمی تواند رابطه بین این دو متغیر را تعدیل کند. همچنین نتایج نشان داد که میزان خودناتوان سازی تحصیلی پسران به طور معناداری بیشتر از دختران است.
عالیپور بیرگانی و همکاران (1390 ) پژوهشی با عنوان رابطه ویژگی های شخصیتی با خودناتوان سازی تحصیلی و مقایسه شیوه های فرزندپروری از لحاظ متغیر اخیر در دانش آموزان سال سوم دبیرستانی انجام دادند. نتایج نشان داد بین شیوه های مختلف فرزندپروری از لحاظ متغیر خودناتوان سازی تحصیلی تفاوت معنی-داری وجوددارد. دانش آموزانی که والدین آن ها از شیوه های فرزندپروری مستبدانه استفاده می کنند، بیشتر از راهبردهای خودناتوان سازی تحصیلی را به کار می گیرند. همچنین بین ویژگی های شخصیتی و خودناتوان-سازی تحصیلی رابطه مثبت وجوددارد.


جهت داشتن پروپزوال مناسب برای مبانی نظری نظریه های خودناتوان سازی تحصیلی با ما تماس بگیرید.

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تعریف خودناتوان سازی دانلود مباني نظري نظریه های خودناتوان سازی مباني نظري خودناتوان سازی چیست خودناتوان سازی تحصیلی پرسشنامه خود ناتوان سازی تحصیلی فصل دوم پايان نامه ارشد خودناتوان سازی و عملکرد تحصیلی چارچو

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودناتوان سازی تحصیلی(فصل 2)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های انگیزه پیشرفت(فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم وتعاریف مو ءلفه های رفتار جرات‏مندانه(فصل 2)

دانلود پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر MDBQ

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهيم حسابداري و گزارشگري مالي و دولتي و گزارشگري مالي درگمرکات(فصل دوم)

طرح توجیهی کارخانه تولید آجر فشاری

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های سبک زندگی اسلامی (فصل دوم)

مبانی نظری اختلال اضطراب اجتماعی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)

دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سلامت روانی و بهداشت روانی(فصل دوم)

دانلود طرح توجیهی تولید پستانک بچه

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق شخصيت (فصل دوم پایان نامه)