مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-اختلالات-نارساخوانی-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات نارساخوانی  (فصل دوم) در 27 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:
نارساخواني
در میان ناتوانی های یادگیری، نارساخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا یکی از اساسی ترین مهارت ها در مدرسه، تشخیص کلمات است و مهارت خواندن نه تنها در امر خواندن بلکه در یادگیری سایر علوم نیز مداخله می کند. ضعف در خواندن در مهارت های دیگر خواندن مانند ادراک نیز تاثیر می گذارد و لذا نقص در خواندن چالشی بزرگ در مدارس است. اصطلاح  نارساخوانی «ديسلكسيا» از تركيب دو كلمه يوناني «dys» و «lexicos» تشكيل شده است. «dys» به معناي مشكل، دردناك يا نابهنجار است و «lexicos» به معناي «كلمه» مي‌باشد. بنابراين، اصطلاح ديسلكسيا به طور دقيق، وجود مشكلات در مورد كلمه‌ها را نشان مي‌دهد (آدامز ،2008). بر مبنای تعریف انجمن نارساخواني انگلستان «نارساخواني تركيبي از تواناييها و مشكلاتی است كه فرآيند يادگيري را در يك يا چند زمينه از جمله خواندن، نوشتن و هجي كردن تحت تأثير قرار مي‌دهد. اين اختلال ممكن است با مشكلاتي در زمينه‌هاي سرعت پردازش، حافظه كوتاه‌مدت، توالي ادراك ديداري- شنيداري، زبان گفتاري و مهارتهاي حركتي همراه باشد (ريد ، 2003). اختلال خواندن برمبناي چهارمین نسخه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی  DSM-IV-TR چنين تعريف شده است: حالتي كه در آن پيشرفت خواندن پايين‌تر از حدی باشد که می توان بر حسب سن، آموزش و هوش كودك از او انتظار داشت. اين اختلال به ميزان زيادي مانع موفقيت تحصيلي يا فعاليت‌ هاي روزانه مستلزم خواندن مي‌شود و در صورت وجود يك اختلال عصبي يا حسي، ميزان ناتواني خواندن بيش از آن حدي است كه معمولاً با اختلالات ديگر ديده مي‌شود. قانون بهبود آموزش افراد ناتوان ((IDEA  بیان می کند که کودکان نارساخوان ممکن است در 1- مهارت خواندن، 2- روان خواندن و 3- درک خواندن دارای مشکلاتی باشند که همه با نام نارساخوانی طبقه بندی می شوند. بنابراين، تعاريف فوق از نارساخواني براساس ديدگاههاي عصب‌شناختي، شناختي، زبان‌شناختي و ادراكي صورت گرفته‌اند.

شيوع نارساخواني
نارساخواني شايع‌ترين نوع ناتوانی يادگيري می باشد كه مورد شناسايي قرار گرفته است به طوری که 80 درصد کودکان دارای ناتوانی های يادگيري، نارساخوان مي‌باشند (فلوری ، 2009). پاره‌اي از محققان براين باورند كه ميزان شيوع نارساخواني به تعريف و ملاكهاي تشخيصی بستگی دارد (مک کامیک ، 2010). محققان مختلف به دليل وجود تعاريف و تبيين‌هاي متفاوت از نارساخواني، ارقام متفاوتي را درباره فراواني اين اختلال ارائه داده‌اند. اغلب محققان رقم 4% را پذيرفته‌اند. در آمريكا نيز حدود 4درصد از كودكان سنين مدرسه نارساخوان هستند كه ميزان شيوع آن بين 2 تا 8 درصد است (پورافکاری، 1386/2007). براساس نتايج تحقيقات سیف نراقی و نادری (1388)، ميزان شيوع ناتوانی های يادگيري در ايران 11 درصد اعلام شده است كه حداقل 9 درصد آن را کودکان نارساخوان تشکیل می دهند

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2) به شرح زیر می باشد:
مقدمه
نارساخواني
شيوع نارساخواني
ويژگي های نارساخواني
سير و پيش‌آگهي
علائم باليني نارساخواني
تشخيص افتراقي
جنسيت و نارساخواني
مشکلات هيجاني- رفتاري کودکان نارساخوان
ديدگاه ها و سبب شناسي نارساخواني
طبقه بندي نارساخواني
پيشينه پژوهش
منابع



جهت داشتن پروپزوال مناسب برای مبانی نظری اختلالات نارساخوانی با ما تماس بگیرید.

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)روشهای درمان نارساخوانی نارساخوانی pdf نارساخوانی در کودکان دانلود مباني نظري نارساخوانی چیست؟ مباني نظري علل نارساخوانی فصل دوم پايان نامه ارشد انواع نارساخوانی چارچوب نظري ناتوانی های یادگیری پيشينه نظري پ

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2)


ادبیات نظری اختلال اضطراب اجتماعی (فصل دوم)

بررسی رابطه ی بین نوع ساختار سازمانی با سازگاری دانشجویان

دانلود مقاله شناسایی فرصت ها و چالش های بازار محصولات ارگانیک در ایران

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولیدی تجهیزات پزشکی

دانلود پرسشنامه سازگاري شغلي ديويس و لافكوايست

تحقیق بررسی ارتباط میان روش‌های مختلف تامین مالی با ریسک سیستماتیک و غیر سیستماتیک

تحقیق بررسي بیماری ترومای چشمی

تحقیق مدیریت زنجیره تامین

بررسی مولفه های تاثیرگذار بر تولید نانوذرات فلزی به روش کندوسوز لیزری

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)