مباني نظري و پیشینه پژوهشي خواب آلودگی (فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد مباني نظري و پیشینه پژوهشي خواب آلودگی (فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مباني نظري و پیشینه پژوهشي خواب آلودگی (فصل دوم)

مباني-نظري-و-پیشینه-پژوهشي-خواب-آلودگی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خواب آلودگی (فصل دوم) در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه

خواب آلودگی رانندگان یکی ازعوامل تاثیر گذار در وقوع تصادفات جانخراش و وحشتناک در جاده های ایران و سراسر جهان است که همه ساله قربانیان زیادی می گیرد. متاسفانه همه ما بارها در روزنامه ها خوانده ایم و یا از طریق رسانه ها شنیده ایم که اتوبوسی به صورت طبیعی در جاده ای در حرکت بود، ناگهان از مسیر خود منحرف شده و به خودروی مقابل برخورد نموده و یا به دره ای سقوط کرده و حاصل آن فوت و مصدومیت شمار زیادی از مسافران بی گناه بوده است که در بین بدنه متلاشی شده اتومبیل و پاره های آهن جان سپرده اند .

خواب آلودگی چیست ؟
در حالت ایده ال هر فرد در شبانه روز نیاز به 7 تا 8 ساعت خواب دارد . هر شخصی بواسطه داشتن ساعت بیولوژیکی در بدن پس از مدتی فعالیت و سوخت و ساز انرژی داخلی، نیاز به استراحت و خواب پیدا می کند . رانندگان جوان در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب اوج خستگی و خواب آلودگی را دارند و رانندگان میانسال بیشتر در ساعات 13 تا 15 دچار خواب آلودگی می شوند.
رانندگانی که از این الگو تبعیت نمی کنند ممکن است به خواب آلودگی دچار شده و ضمن چرت زدن ، کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهند و متعاقب آن یا از جاده خارج شده و یا به مسیر مقابل منحرف شوند و حادثه ای ناگوار را رقم بزنند .
تصور کنید اگر راننده ای بدلایل مختلف دچار 'خواب کوچک' یا اصطلاحا چرت به مدت 4 ثانیه شود در صورت داشتن سرعت 100 کیلومتر در ساعت ، مسافت 111 متر را بدون هیچگونه راهبری و کنترل خواهد پیمود . یعنی در طول این مدت کوتاه ، وسیله نقلیه به مسافت111 متر راننده نخواهد داشت .
بطور کلی سوانح و تصادفات مربوط به خواب آلودگی راننده در راههای برون شهری خصوصا آزادراهی بیشتر از معابر درون شهری اتفاق می افتد . بالا بودن میانگین طول سفر از یکسو و یکنواختی مسیر و سرعت وسیله نقلیه از سوی دیگر از اهم دلایل این موضوع به حساب می آید . اهمیت خواب آلودگی از آنجاست که راننده به تبع بروز آن مجبور به نوشیدن ، خوردن و یا بعضا باز کردن کمربند ایمنی میشود و این موارد خطرات مضاعف را  به همراه خواهند داشت .

پیشینه تحقیق در ایران
   بررسی آمار تصادفات فوتی  { 28 } حاکی از آن است که علت بسیاری از حوادث رانندگی کشور واژگونی خودروها بوده که بخش عمده آن از خواب آلودگی رانندگان ناشی می شود. این اتفاق در مورد وسایل نقلیه حمل ونقل عمومی از جمله کامیون ها و اتوبوس های مسافربری که مسافت های طولانی را می پیمایند 24 در صد بوده و با توجه به اهمیت و شدت تصادفات این گروه از وسایل نقلیه توجه بیشتری را می طلبد.
نتایج پژوهشهای گروه اجتماعی مرکز مطالعات استراتژیک آریا  در ایران  نشان می دهد 20 درصد تصادفات کشور ناشی از خواب آلودگی است و مرگ ومیر ناشی از آن سه برابر و مجروحان نیز دو برابر سایر تصادفات است.  همچنین مجموع تعداد کشته ها و مجروحان تصادفات ناشی از خواب آلودگی 50 درصد بیشتر از تعداد کشته ها و مجروحان دیگر تصادفات است . { 28 } 
آمار پزشکی قانونی حاکی  از آن است که79 درصد از رانندگانی که به خاطر خستگی و خواب آلودگی کشته شده اند مرد و 21 درصد مابقی نیز زن بوده است با توجه به اهمیت موضوع وآثار مخرب تصادفات مربوط به خواب آلودگی منجر به مرگ و یا جراحت شدید ،  سعی خواهیم نمود تا به پیشینه تحقیق در کشورهای مختلف پرداخته وتا حد امکان  با بیانی ساده به خواب و اختلالات آن از جمله خواب آلودگی های روزانه و روش های کنترل آن بپردازیم .

فهرست مطالب مباني نظري و پیشینه پژوهشي خواب آلودگی (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
مقدمه  
2-2 خواب آلودگی چیست؟   
2-3 پیشینه بررسی نقش خواب آلودگی رانندگان    
2-3-1 ایران   
2-3-2 انگلستان   
2-3-3 آمریکا   
2-3-4 استرالیا   
2-3-5 آلمان    
2-3-6 نیوزلند    
2-3-7 نروژ    
2-3-8 اسپانیا    
2-3-9 سوئد    
2-4 خواب چیست ؟    
2-4-1 اختلالات خواب    
2-4-2 علل اصلی خواب آلودگی رانندگان    
2-4-3 هوشیاری چیست ؟    
2-4-3-1 چه عواملی بر سطح هوشیاری رانندگان اثر می گذارد ؟  
2-4-4 علت خواب آلودگی پس از صرف غذا   
2-4-5 تدابیر رانندگان برای اجتناب از خواب رفتن   
2-4-6 نقش ورزش در کاهش خواب آلودگی   
2-4-7 تکنولوژی و خواب   
منابع

جهت داشتن پروپزوال مناسب با مبانی نظری خواب آلودگی با ما تماس بگیرید.

 پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خواب آلودگی دانلود مباني نظري خواب الودگی در رانندگی مباني نظري کاهش خواب آلودگی فصل دوم پايان نامه ارشد علل خواب آلودگی چارچوب نظري اختلالات خواب پيشينه نظري خواب الودگی پيشينه پژوهش خواب آلودگی چیست؟ پيشين

مطالب مرتبط

مباني نظري و پیشینه پژوهشي خواب آلودگی (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مدلهای رفتار فرانقش کارکنان (فصل دوم)

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید کارامل (به ظرفیت 800 تن در سال )

دانلود مقاله ارائه یک الگوریتم جامع جهت طراحی بهینه مزارع بادی در شبکه توزیع به منظور بهبود قابلیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های مغزی رفتاری(فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و پژوهش تجربی شادکامی و شادمانی(فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری و بازیهای رایانه ای (فصل دوم)

طرح توجیهی و کارآفرینی احداث باغ پسته

قواعد برنامه نویسی اسمبلی

رساله طراحی مرکز تربیت مربی

دانلود پرسشنامه میزان تمایل به اعتیاد