مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر رنگ و نور بر کودکان (فصل 2)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر رنگ و نور بر کودکان (فصل 2) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر رنگ و نور بر کودکان (فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تاثیر-رنگ-و-نور-بر-کودکان-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر رنگ و نور بر کودکان (فصل دوم) در 22 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

تاثیر روانی نور بر کودکان
فضاهایی با نور طبیعی و شفاف اثر مثبت بر کودکان دارد. به عبارت دیگر اتاق‌های تاریک با نور مصنوعی و نا مناسب اثر منفی در پی خواهند داشت. از این رو گزیدن نحو و میزان روشنایی در اتاق کودک اهمیتی بس مهم را ایفا می‏نماید. تاثیر مهمی در خواندن و نوشتن و ایجاد آرامش و تمرکز آنان دارد. نور مناسب فضا را جهت محیطی آرام و مناسب جهت مطالعه محصور می‏نماید. بررسی تاثیر میزان نور در شب نیز در روحیه آنان حائز اهمیت است(شاطریان،1391).
امروزه تاثیر مثبت نور مناسب بر روان و رفتار و خلق و خوی، قدرت نیرو بخشی و تولید انرژی مثبت در انسان، غیر قابل انکار می‏باشد. زیرا نور اثر مستقیم بر فعالیت بخش‌های درون مغز دارد و اشتیاق و علاقه به روشنایی و یا ترس از تاریکی فقط یک مسئله واهی و یا روانشناختی و یا اجتماعی نیست بلکه اثر بخشی بهینه نور در سلامت روان و تاثیر آن در تغییر خلق و خوی و رفتار انسان و در نهایت ارتقاء کیفی اخلاقی وی در پروژه‌های تحقیقاتی مختلف نیز ثابت شده است.
نور پس از عبور از سوراخ‌های ریز در یک پرده، تولید نقش تداخلی می‏کند که به موج‌های استخر آب می‏ماند. استفاده از نور برای عمق دادن و بعد سوم و تولید سایه روشن کاربرد دارد. بازتاب‌های پرتوهای نور در برخورد با آینه و شکست‌های نوری بین آینه‌ها جهت نور پردازی استفاده می‏شود. مانندآینه کاری.
سلامت روانی و تنی، شکوفایی هوش هیجانی، کیفیت زندگی و رعایت اخلاق انفرادی و اجتماعی و نیز جایگاه رفیع و هویت انسان در جامعه و به طبع آن خلق و خوی، رفتار کردار طرز برخورد و گفتار با دیگران در اجتماع که در نهایت به لحاظ رعایت شئونات اخلاقی بر عهده آدمی است و به حفظ ارزش‌ها و پاسداری از فرهنگ می‏انجامد محصول تاثیر پذیری انسان از فضاها و محیط‌های اولیه پرورشی و تربیتی است (نایبی،1386،ص 65).

تاثیر رنگ و نور و فرم بر فعالیت‌های آموزشی
یکی از عوامل موثر تربیتی در آموزش و پرورش جدید، نحوه معماری فضای آموزشی است. در تعلیم و تربیت جدید فضای فیزیکی کلاس‌ها و مدرسه، عاملی پویا در کیفیت فعالیت آموزشی در مدارس محسوب می‏شود. در یک نگاه سیستمی چگونگی معماری مدارس و عناصر تشکیل دهنده آن مانند: رنگ، نور، صدا، تجهیزات مختلف، ابعاد وسایل و فضاها و حتی‌اندازه و شکل آن‌ها همگی دارای تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر روی میزان فراگیری، توجه و حتی علاقه به باقی ماندن در آن محیط دارد. البته این تاثیر درکنار سایر عوامل آموزشی تاثیر دوچندان بر فراگیری دانش آموزان دارد.
به طور کلی نور کافی و نور پردازی مناسب در فضای آموزشی  باعث افزایش میل و رغبت، افزایش دقت و تمرکز حواس، سلامتی چشم و قدرت بینایی محفوظ مانده و خستگی اعصاب کمتر می‏شود و همین طور ایجاد تنوع فضایی و تاکید در فضا (رجبی موسی آباد،1389، ص 72).

 اثر رنگ و نور در آموزش
رنگ یک شی در اتاق به علت وجود دیوارهایی که نور را منعکس می‏کنند هرگز با رنگ یک نمونه منحصر به فرد یکی نخواهد بود. هر قدر رنگ دیوارها تیره تر باشد باید به همان‌اندازه مقدار روشنایی را بیشتر کرد زیرا قسمت بیشتر روشنایی به وسیله دیوارها جذب می‏شود و انعکاس نور خیلی کم خواهد بود(پاول فاورتر، ترجمه ی حمزه ای،1375).
 رنگ می‏تواند باعث تغییر و تبدیل فضا در مدرسه شود. اختلاف سطوح در طرح‌های باز و غیر محصور، هنگامی که از رنگ‌های هماهنگ از رنگ‌های اصلی یا معین استفاده شود، می‏تواند به طور دیداری، این خطوط را به هم پیوسته و دارای ارزش یکسان نشان دهد. بعضی اوقات رنگ در کلاس‌های درس می‏تواند مطابق با جهت پنجره باشد. رنگ‌های گرم باید در جهت کلاس‌های در جهت شمال و رنگ‌های سرد باید در کلاس‌های در جهت جنوب مورد استفاده قرار گیرد.
در مراکز تفریحی استفاده از رنگ‌های محرک و رنگ‌های تحریک کننده، که زمان‌ها را کوتاه تر به نظر میرساند. در سالن‌های ورزشی با توجه به افزایش فعالیت بدنی استفاده از رنگ‌های سرد و خنثی جهت کاهش آشفتگی و افزایش توجه و دقت بیشتر مورد توجه است.


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) رنگ و نور دانلود مباني نظري تاثیر رنگ و نور مباني نظري رنگ و نور فصل دوم پايان نامه ارشد رنگ و نور بر کودکان چارچوب نظري تاثیر رنگ محیط بر کودکان پيشينه نظري تاثیر رنگ و نور بر روان پيشينه پژوهش پيشينه تحقي

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر رنگ و نور بر کودکان (فصل 2)


دانلود پرسشنامه سبک های یادگیری وارک (VARK)

ادبیات نظری تحقیق رضایت شغلی (فصل 2)

تحقیق بررسی مقایسه ای هوش هیجانی کودکان عادی و کودکان کار و خیابان

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های سازمانی و مزیت رقابتی (فصل دوم پایان نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت و کنترل کیفیت(فصل 2 )

رابطه بین ریسک نقدشوندگی و بازده غیرعادی سهام شرکتهای پذیرفته شده

پاورپوینت کتاب اصول اساسی برنامه نویسی به زبان اسمبلی تالیف Richard C.Detmer ترجمه هاشمی اصل و مشحون

تحقیق نقش زنان روستايي در اقتصاد روستا

مقايسة عوامل موثر بر فشار رواني بر دانشجويان غيرشاهد و شاهد شهر تهران

تحقیق بررسی راهکارهاي حقوقي تضمين سرمايه‌گذاري بين‌المللي (با تاکید بر شروط ثبات و التزام)