مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کاری و حرفه ای(فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کاری و حرفه ای(فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کاری و حرفه ای(فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-اخلاق-کاری-و-حرفه-ای(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کاری و حرفه ای(فصل دوم) در 41 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

تعریف اخلاق
اخلاق را مجموعه‌ای از صفات روحی و باطنی انسان تعریف کرده‌اند که به صورت اعمال و رفتاری که از خلقیات درونی انسان ناشی می‌شود، بروز ظاهری پیدا می‌کند و بدین سبب گفته می‌شود که اخلاق را از راه آثارش می‌توان تعریف کرد. استمرار یک نوع رفتار خاص، دلیل بر آن است که این رفتار یک ریشه درونی و باطنی در عمق جان و روح فرد یافته است که آن ریشه را خلق و اخلاق می‌نامند.دامنه اخلاق را در حد رفتارهای فردی تلقی می‌کنند، اما رفتارهای فردی وقتی که در سطح جامعه یا نهادهای اجتماعی تسری پیدا می‌کند و شیوع می‌یابد، به نوعی به اخلاق جمعی تبدیل می‌شود که ریشه‌اش در فرهنگ جامعه می‌دواند و خود نوعی وجه غالب می‌یابد که جامعه را با آن می‌توان شناخت. (قراملکی، 1387، 14) امروز در تجزیه و تحلیل رفتار سازمان ها، پرداختن به اخلاق و ارزش های اخلاقی یکی از الزامات است. نماد بیرونی سازمان ها را رفتارهای اخلاقی آنها تشکیل می‌دهد که خود حاصل جمع ارزش های گوناگون اخلاقی است که در آن سازمان ها، ظهور و بروز یافته است.
اخلاقیات در سازمان به عنوان سیستمی از ارزش ها و بایدها و نبایدها تعریف می شود که بر اساس آن نیک و بدهای سازمان مشخص و عمل بد از خوب متمایز می شود. به طور کلی انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد. ممکن است همین افراد وقتی در یک جایگاه و پست سازمانی قرار می گیرند عواملی موجب شود که پندار، گفتار و رفتار متفاوتی از بعد فردی سر بزند که این ویژگی های انسانی بر روی میزان کارایی و اثر بخشی سازمان تاثیر بگذارد. رفتارهای متفاوت اخلاقی افراد به عنوان کارمندان سازمان در یک طیف خطی که یک سر آن سلامت اداری و سر دیگر طیف فساد اداری می باشد قابل تحلیل می باشد و میزان سلامت اداری در میزان موفقیت سازمان در انجام ماموریت ها، اجرای راهبردها و برنامه ها و در نهایت دستیابی به اهداف سازمانی نقش به سزایی را ایفا می کند. اولین گام در دستیابی به این اهداف درک صحیح از مفهوم اخلاق و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان می باشد که در این تحقیق سعی شده تا به طور جامع این عوامل احصاء و طبقه بندی گردند. انسان به دلیل خود آگاهی و اختیار مسئول است و نسبت به افعال اختیاری خویش سزاوار سرزنش یا ستایش می‏باشد. مسئولیت‏پذیری آدمی نوعی التزام و تعهدآور است. تعهدی که منافات با اختیار و تصمیم آدمی ندارد. این الزامات گاهی صورت مکتوب و مدرن پیدا می‏کند و به تصویب رسمی می‎رسد به گونه‏ای که در این تصویب سرپیچی از آن، جرم، بزهکاری و خلاف تلقی می‏شود و برای سرپیچی کننده متناسب با نوع الزام و تعهد، مجازات و عقوبتی پیش بینی می‎گردد (پیتی و هیل ، 2005).      

مفهوم اخلاق حرفه‌اي
اخلاق حرفه‌اي به معناي اخلاق كار و اخلاق مشاغل است.
الف ـ اخلاق كار : اخلاق كار متعهد شدن انرژي ذهني، رواني و فيزيكي فرد يا گروه به ايده جمعي است در جهت اخذ قوا و استعداد دروني گروه و فرد براي توسعه به هر نحو.
ب ـ اخلاق حرفه‌اي : يكي از شعبه‌هاي دانش اخلاقي است كه مي‌كوشد به مسائل و ارزش‌هاي اخلاقي حرفه‌هاي گوناگون پاسخ داده و براي آن قواعد، ضوابط و اصول خاصي در محيط حرفه‌اي متصور مي‌گردد به عبارت ديگر وجدان و فطرت خويش در انجام كار حرفه‌اي رعايت كنند بدون آن كه الزام خارجي داشته باشند يا در صورت تخلف به مجازات‌هاي قانون دچار شوند (ویلیامز ، 2006، ).
مقايسه اخلاق فردي و اخلاق شغلي: اخلاق فردي مسئوليت پذيري فرد است در برابر رفتار فردي خود صرفاً به منزله يك فرد انساني، ولي اخلاق شغلي مسئوليت‌پذيري يك فرد است در برابر رفتار حرفه‌اي و شغلي خود به مثابه صاحب يك حرفه ، شغل يا پست سازماني (گیوریان، 1390: ). 

ويژگي‌هاي اخلاق حرفه‌اي
در تعاريف اوليه از اخلاق حرفه‌اي 2 ويژگي ديده مي‌شود:
الف ـ وجود نگرش اصالت فرد و فردگرايي ب ـ محدود بودن مسئوليت‌ها و الزامات اخلاقي فرد در شغل، كه به نظر مي‌رسد اين نگاه به اخلاق حرفه‌اي نوعي تحویلی نگري و تقلیل گری به اخلاق حرفه‌اي است. زيرا هويت جمعي و سازماني در نهادهاي مشاغل در كسب و كار بس فراتر از شغل فردي اشخاص است. اما در تعاريف امروزي از اخلاق حرفه‌اي تلقي (شما حق داريد و من تكليف) مبناي هرگونه اخلاق در كسب و كار است. اين مبنا از رفتار ارتباطي فرد، به صورت اصلي براي ارتباط سازمان با محيط قرار مي‌گيرد و سازمان با دغدغه رعايت حقوق ديگران از تكاليف خود مي‌پرسد. ويژگي‌هاي اخلاق حرفه‌اي در مفهوم امروزي آن عبارتند از:
•    داراي هويت علم و دانش بودن
•    داشتن نقش كاربردي
•    ارائه پيشينه ای حرفه‌اي
•    بومی و وابسته بودن به فرهنگ
•    وابستگي به يك نظام اخلاقي
•    ارائه دانش انساني با زبان صریح و بياني روشن و انگيزشی ( جارامیرو، میلوکی، سولومن ؛ 2006 ).

پیشینه پژوهشی
خسروی و همکاران (1387)، بر روی رابطه بین اخلاق کار با تعهد سازمانی و رضایت شغلی در دبیران شهرستان ارسنجان کار کردند که نتایج حاصله نشان داد رابطه بین اخلاق کار و تعهد سازمانی معنادار بود ولی بین اخلاق کار و رضایت شغلی رابطه معناداری وجود نداشت ؛ همچنین اخلاق کار با ابعاد تعهد سازمانی رابطه داشت ، اخلاق کار با بعد سرپرست رضایت شغلی رابطه داشت ؛ بین ابعاد سازمانی با ابعاد رضایت شغلی رابطه وجود داشت، رضایت شغلی و تعهد سازمانی 5 درصد از واریانس اخلاق کار را پیش بینی می کند که البته نقش تعهد سازمانی در این پیش بینی بالاتر می باشد؛ به علاوه دبیران زن و مرد از لحاظ اخلاق کار و رضایت شغلی تفاوتی با یکدیگر نداشتند ، اما میانگین تعهد سازمانی دبیران زن به صورت معناداری از دبیران مرد بیشتر بود. 
انصاری و شاکر اردکانی (1392) در پژوهشی به بررسی اخلاق کار اسلامی و تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداختند. نتایج پژوهش آنان نشان داد که مؤلفه های اخلاق کار پیش بینی کننده معنی داری برای سه مؤلفه تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری محسوب می شوند. 

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کاری و حرفه ای(فصل دوم) به صورت زیر می باشد:
 تعریف اخلاق
2-2-1. مفهوم اخلاق حرفه‌اي
2-2-2. اخلاق در سازمان
2-2-3. ويژگي‌هاي اخلاق حرفه‌اي
2-2-3-1. ويژگي‌هاي افراد دارای اخلاق حرفه‌اي 
2-2-4. مهم‌ترين اصول راهبردي در كاربرد اخلاق حرفه‌اي اسلامي
2-2-5. نظام‌هاي اخلاقي عمده
2-2-6. عوامل پايه‌اي و اساسي در اخلاق حرفه اي  از نظر  زیونتس
2-2-7. عوامل روان شناختي مرتبط با اخلاق در كسب و كار
2-2-7-1. از خود بيگانگي بعنوان يكي از عوامل روانشناختي مرتبط با اخلاق کار 
2-2-7-2. سه جنبه عوامل تأثيرگذار بر اخلاق حرفه‌اي از نظر پنیو
2-2-7-3. ساير عوامل تأثيرگذار بر اخلاق حرفه‌اي سازمان‌ها
2-2-8. موانع رشد اخلاق حرفه‌اي در سازمانها 
1- فقدان نگرش راهبردي به اخلاق حرفه‌اي
2- فرافكني
4- فقدان انگيزش
5- نارضايتي شغلي
6- فقدان مهارت تصميم‌گيري
8- فقدان نظام‌هاي جامع و اخلاقي
9- موانع فيزيكي و رواني محيط كار
2-2-9. ضمانت اجراي رعايت قواعد اخلاق حرفه‌اي در سازمان‌ها 
2-2-10. تحلیل مدل تصمیم گیری اخلاقی
2-2-10-1. عوامل فردی
2-2-10-2. توان استدلال گری اخلاقی
2-2-10-3. خصایص دموگرافیک
2-2-10-4. ارزش های اخلاقی شخصی
2-2-10-5. نوع شخصیت
2-2-10-6. عوامل زمینه ای مدل
 2-2-10-7. جو اخلاقی
2-2-10-8. فرهنگ اخلاقی
2-2-10-9. نوع رهبری
سیستم جبران پاداش
2-2-10-9. نوع نقش
2-2-10-11. عوامل ساختاری مدل
2-2-10-11-1. اندازه سازمان
2-2-10-11-2. درک از موضوعات بحث برانگیز
2-2-10-11-3. فرصت های در اختیار
2-2-10-11-3. شدت باورمندی اخلاقی
2-2-10-11-4. سیستم های اداری
2-5. پیشینه پژوهشی
منابع فارسی
منابع لاتین


توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش  اخلاق کاری و حرفه ای(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش اخلاق کاری دانلود مباني نظري اخلاق حرفه ای مباني نظري اخلاق در سازمانها فصل دوم وِیژکیهای اخلاق حرفه ای پيشينه پژوهش اخلاق کاری پيشينه اخلاق کاری و حرفه ای مقاله اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای در روانشناسی اخلاق حرفه ا

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کاری و حرفه ای(فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم الگوهای تدریس(فصل دوم)

مطالعات و رساله معماري طراحی مرکز درمانی بیماران خاص(تالاسمی)

آموزش ساخت شامپو

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شهر الکترونیک و مدیریت شهری (فصل دوم)

دانلود پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCI-R)

پرسشنامه هوش هیجانی برادبری- گریوز

دانلود مقاله بررسی پتانسیل حذف ماده گوگردی بلانکیت (Na2S2O4) و بهبود خصوصیات شربت قند در کارخانجات ق

مبانی نظری پیشینه تحقیق مفهوم تصمیم گیری و تصمیم گیری در سیاست خارجی (فصل دوم)

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه ها و مفاهیم بانکداری الکترونیکی (فصل2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل 2)