چارچوب نظری و پژوهش تجربی عملکرد و استرس شغلی(فصل 2)

فایل مورد نظر در مورد چارچوب نظری و پژوهش تجربی عملکرد و استرس شغلی(فصل 2) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
چارچوب نظری و پژوهش تجربی عملکرد و استرس شغلی(فصل 2)

چارچوب-نظری-و-پژوهش-تجربی-عملکرد-و-استرس-شغلی(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی و استرس(فصل دوم) در 26 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه
امروزه پیشرفت جامعه در گرو استفاده بهینه از نیروی انسانی آن جامعه است و منابع انسانی و بخصوص معلمان از مهمترین منابع استراتژیک سازمان‌ها به حساب می‌آیند. در شرایط فعلی بیشترین توجه مدیران سازمان‌ها به حقوق و مزایای کارکنان و یا به قوانین و مقررات مرتبط با امور مدیریت منابع انسانی معطوف شده و کمترین توجه به فشارهای روانی و شغلی دیگر مدیریت منابع انسانی مبذول می‌شود. دستیابی به اهداف سازمان مبتنی بر توانائیهای پرسنل درانجام وظایف تعیین شده و تطبیق پذیری آنها با محیط متغییر می باشد. در این بین توجه سازمان به ابعاد فشارهای شغلی و روانی معلمان باعث می شود تا آنان به تناسب خود در کارهایی فعالیت داشته باشند که خود دوست دارند. از انجائی که فشار روانی جزء لاینفک زندگی روزمره است. اگر افراد در مواجهه با الزامات شغلی، سازگاری با محیط جدید زندگی یا ایجاد روابط دوستانه، فشار روانی که تجربه می کنند را کنترل نکنند دچار مشکلات فراوان می شوند. فشار روانی شدید و مداوم باعث بروز اختلالات و از هم پاشیدگی شخصیت و علایمی مانند اضطراب، افسردگی، بلاتكلیفی، برگشت به رفتارهای كودكانه و نظایر آن می شود. نتیجه این حالات در افراد به تغییرات خلق و خو و دیگر حالات عاطفی و در رابطه با عملكرد شغلی به كاهش عزت نفس، رنجش از سرپرست، ناتوانی در تمركز فكر و اتخاذ تصمیم و نارضایتی شغلی منجر می شود
(میرسپاسی، 1378ص11).

کاهش استرس شغلی کارکنان و معلمان
آموزش مدیریت استرس ممکن است به سرعت نشانه‌های استرس را کاهش دهد مانند مشکلات اضطراب و اختلال درخواب؛ همچنین مزیت به صرفه بودن و سهولت اجرا را دارند. گرچه، برنامه‌های مدیریت استرس دو ضرر مهم هم دارند: اثرات مفید اين آموزشها کوتاه‌مدت هستند، به علاوه اين آموزشها اغلب اهميت دلايل ریشه‌ای استرس را انکار می‌کنند زیرا بر کارمند متمرکز هستند نه بر محیط.يكي از راههاي كاهش استرس شغلي دعوت از مشاوران و كارشناسان جهت مشاوره در زمينه راههاي توصيه شده در بهبود شرايط كاري مي‌باشد. این نگرش مستقیم‌ترین راه برای کاهش استرس در کار است که شامل شناسايي جنبه‌هاي موفق كار و طراحي استراتژي براي كاهش يا حذف عوامل استرس‌زا مي‌باشد. مزيت نگرش این است که به طور مستقیم با دلایل ریشه‌ای استرس در کار سر و کار دارد. گرچه، مدیران گاهی با این نگرش موافق نيستند زیرا باعث تغییرات در کارهای معمول یا برنامه‌های تولیدی، یا تغییراتی در ساختار سازمانی می‌شود.به عنوان یک قاعده کلی، فعاليتهايي كه برای کاهش استرس شغلی در محل كار انجام مي‌گيرند بايد اولويت را به تغييرات سازماني براي بهبود شرايط كاري قرار دهند. ترکیبی از تغییرات سازمانی و مدیریت استرس مفیدترین روش برای پیشگیری از استرس در محیط کار می‌باشد(مرادی،1391،ص10).

پيشينه تحقيق
پژوهش های انجام شده در  داخل كشور
احسانی و همکاران. (1391). در پژوهشی با عنوان 'بررسی رابطه سبک رهبری سرپرستان با میزان رضایت شغلی کارکنان در تنکابن' پرداخته اند و نتیجه نشان داد که  اکثريت واحدهای دارای رضايت شغلی بالا،  افرادی بودند که سرپرستاران آنها از سبک رهبری متقاعد کننده استفاده می کردند و بر عکس اکثريت افراد دارای رضايت شغلی پايين پرستارانی بودند که سرپرستارانشان از سبک رهبری تفويضی برای سرپرستی بخش استفاده می کردند. در سازمانهايی که مديران علاوه بر بعد وظيفه مداری به بعد رابطه مداری هم توجه بالايی دارند و با ايجاد محيط مشاوره ای سعی می کنند کارکنان را در تصميمات مشارکت دهند ميزان رضايت شغلی بالا می رود که اين خود منجر به افزايش تعهد سازمانی در کارکنان، افزايش کيفيت ارائه خدمات و در نهايت بالا رفتن رضايت در بيماران مي شود.
نکوئی مقدم و همکاران(1390). درپژوهشی با عنوان ' به بررسي رابطه سبك رهبري مديران و رضايت شغلي كاركنان شبكه هاي بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي كرمان' پرداخته اند و اكثر مديران از سبك بينابيني رابطه مدار و وظيفه گرا استفاده مي كنند و رضايت بيشتر كاركنان در حد متوسط است. ميانگين نمره رضايت سبك انسان مدار به طور معني داري از سبك هاي تلفيقي و وظيفه مدار بيشتر بود. همچنين نتايج بررسي رابطه سبك رهبري و رضايت شغلي نشان داد كه رابطه معني داري ميان اين دو وجود دارد.
حسینی (1388). در پژوهشی با عنوان ' به بررسی راهکارهای کاهش فشار شغلی و افزایش انگیزش در میان کارکنان سازمان زندان ها' پرداخته است که نتیجه بدست آمده نشان داد راهکارهای فشارهای شغلی می تواند از طریق مدیریت سازمان یافته کاهش یابد.

فهرست مطالب چارچوب نظری و پژوهش تجربی عملکرد و استرس شغلی(فصل 2) به صورت زیر می باشد:
شغل
شرایط احراز شغل
فرایندهای شرایط احراز شغل
شغل معلمی در کلام امام خميني (ره)
شغل معلمی در سخنان مقام معظم رهبري:
ملاک های انتخاب شغل
استعداد عاملی موثر در انتخاب شغل
بررسی علائق به عنوان عامل موثر در انتخاب شغل
فرصت‌های شغلی به عنوان عامل موثر در انتخاب شغل
عوامل اقتصادی به عنوان عامل موثر در انتخاب شغل
جایگاه اجتماعی به عنوان عامل موثردر انتخاب شغل
استرس شغلی
عامل تنش شغلي
راهکارهای سازمان جهت پیش گیری از فشارها و استرس های شغلی
تعارض خواست – خواست
تعارض خواست – ناخواست
تعارض ناخواست- ناخواست
عوامل ایجاد کننده استرس درون سازمانی دربین معلمان
خط مشی های سازمانی
ساختار سازمانی
شرایط فیزیکی سازمان
فرایندهای سازمانی
استرس و عملكرد كاري کارکنان و معلمان
کاهش استرس شغلی کارکنان و معلمان
پیشگیری از استرس شغلی
مراحل پیشگیری از استرس
شناسايي مشکل
طراحي و اجراي مداخله‌ها
مداخله‌ها را ارزیابی کنید
مهارتهایی برای کاهش استرس شغلی کارمندان و معلمان
فشار روانی
تغییرات اصلی زندگی فشارزا
حوادث محیطی فشارزا
فشار روانی آسیب رسان
نشانه های فشار روانی
    نشانه های هیجانی فشارهای روانی و استرس
    نشانه های رفتاری فشارهای روانی و استرس
    نشانه های جسمانیفشارهای روانی
چگونگی کاهش سطح فشار روانی در بین معلمان
عوامل و پیامدهای تاثیرگذار برفرایندهای فشار شغلی
۱.  حجم کار زیاد
۲.  سازمان های غیررسمی درون سازمانی
۳.  ارزشیابی نامناسب
۴.  تعارض نقش
2- پيشينه تحقيق
الف) پژوهش های انجام شده در  داخل كشور
ب) پژوهش های انجام شده در  خارج از كشور
الف) منابع فارسي
ب) منابع انگليسي


توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش  عملکرد و استرس شغلی(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش عملکرد شغلی دانلود مباني نظري استرس شغلی مباني نظري رضایت شغلی فصل دوم عملکرد شغلی معلمان ادبيات نظري عملکرد شغلی چارچوب نظري استرس شغلی پيشينه نظري رضایت شغلی معلمان پيشينه پژوهش رضایت شغلی پيشينه تحقيق عملکرد و ا

مطالب مرتبط

چارچوب نظری و پژوهش تجربی عملکرد و استرس شغلی(فصل 2)


مقاله بررسی اثر باکتریوفاژها بر باکتري هاي لاکتوباسیلوس دلبروکی در تولید فرآوردههاي تخمیري شیر

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید بطری پلاستیکی

گزارش کارآموزی در جهاد دانشگاهی

طرح توجیهی شرکت مونتاژ بردهای الکترونیکی و تولید 750 هزار برد الکترونیکی

روت گوشی i9505 اندروید 5

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مثبت نگری و روانشناسي مثبت گرا (فصل دوم پایان نامه)

طرح توجیهی و کارافرینی احداث سالن استخر ، سونا و جکوزی سر پوشیده

پرسشنامه آزمون خلاقیت شغلی (جزنی)

طرح توجیهی تولید قالب

برنامه ريزي- بازاريابي و اصول طراحي پروژه هاي گازرساني