مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط های یادگیری مشارکتی(فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط های یادگیری مشارکتی(فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط های یادگیری مشارکتی(فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-محیط-های-یادگیری-مشارکتی(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق محیط های یادگیری مشارکتی(فصل دوم) در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

رویکرد مشارکتی
 در این محیط دانش آموزان از طریق همکاری و مشارکت و در قالب گروهها به یادگیری می رسند و در قبال یادگیری احساس مسئوولیت می کنند. زمانیکه همکلاسشان نیاز به کمک داشته باشند به کمک آنها می شتابند و موفقیت دیگران، موفقیت آنها و شکست دیگران شکست آنها محسوب می شود. شعار کلاس همیاری این است: یا همه نجات می یابیم یا همه غرق می شویم در کلاس همیاری دانش آموزان به جای اینکه معلم را مرجع اصلی بدانند به همکلاسهای خود به عنوان مرجع مهم و با ارزش دانش نگاه می کنند(قلتاش، 1383).

ویژگی های یادگیری مشارکتی
سیف(1379) ویژگی های یادگیری مشارکتی را به شرح زیر معرفی می نماید:
1-تشکیل گروههای کوچک نامتجانس
 یادگیری مشارکتی معمولا از گروههای 4 الی 6 نفری تشکیل می شود که از جهات مختلف یادگیری، میزان پیشرفت، نژاد و... نامتجانس هستند.
2- داشتن هدفهای روشن
 یادگیری مشارکتی باید دارای هدفهای روشن و قابل دسترسی باشد و همه اعضای گروه بدانند که باید برای رسیدن به آنها بکوشند.
3- وابسته بودن اعضای گروه به یکدیگر
 جانسون و جانسون(2000) می گویند که وقتی موفقیت دانش آموزان به کمک و مشارکت سایر اعضای گروه وابسته است بیشتر به صورت مشارکتی فعالیت می کنند.
4- معلم به عنوان هدایت کننده و منبع اطلاعات
     نقش معلم در روش یادگیری مشارکتی باید عمدتا به صورت هدایت کننده باشد همچنین زمانیکه گروه نیاز به اطلاعاتی دارد که نمی توان به دست آورد معلم می تواند آن اطلاعات را در اختیار گروه قرار دهد.
5- مسئوولیت فردی
برای جلوگیری از وضعیتی که در آن بعضی اعضای گروه بیشترین مقدار کار گروه را انجام دهند و بعضی از زیر بار شانه خالی کنند، همه افراد گروه باید نقش هایی را در یادگیری بپذیرند.

دیدگاه انگیزشی

تاکید این دیدگاه نخست بر پاداش و ساختارهای هدف است که تحت تاثیر این پاداشها و ساختارهای هدفمند دانش آموزان به یادگیری می پردازند. ساختارهای مشارکتی موقعیتی را ایجاد می کنند که اعضای گروه از طریق آن موقعیت می توانند به هدفهای شخصی برسند(جانسون و جانسون، 2000).
 نمره دادن رقابتی و روش پاداش در کلاسهای سنتی، هنجارهایی را بوجود می آورد که در تضاد با تلاشهای تحصیلی اند، این مساله انتقاد متخصصان انگیزش از این کلاسهای درس سنتی برانگیخته است زیرا وقتی موفقیت یک دانش آموز شانس موفقیت دیگران را کاهش می دهد، آنها احتمالا به این هنجارها معتقد می شوند که موفقیت سطح بالا مخصوص دانش آموزان خاصی است که دست پرورده معلم هستند.

اساس تجربی دیدگاه انگیزشی یادگیری مشارکتی
شواهدی از کاربرد علمی یادگیری مشارکتی در مدارس راهنمایی وجود دارد که این ادعای متخصصان انگیزش را تایید می کند که پاداشهای گروهی و ساختارهای هدفمند پیشرفت تحصیلی را در این روش افزایش می دهد. برای مثال در تکنیک گروههای دانش آموزی با سطوح پیشرفت مختلف، دانش آموزان با سطوح پیشرفت و توانایی های مختلف در گروه قرار می گیرند و با همدیگر برای یادگیری مباحث تدریس شده توسط معلم و یا مباحث جدید فعالیت می کنند و در امتحانات به صورت فردی شرکت می کنند در هر گروه بر اساس درجه ای که همه اعضای آن پیشرفت کرده اند پاداش دریافت می کنند و تنها گروهی می تواند پاداش دریافت کند که همه اعضای آن مطالب را یاد گرفته باشند.

تحقیقات انجام شده در خارج کشور
  تحقیقات انجام شده نشان داده اند که یادگیری مشارکتی موجب تقویت حس همکاری، افزایش شوق به یادگیری و احساس مسئولیت فردی و گروهی، پرورش روحیه انتقادگری و انتقادپذیری، تقویت قدرت گوش دادن، بهبود روابط عاطفی، افزایش اعتماد، احترام متقابل، تقویت حس وظیفه شناسی، رشد مهارت های کلامی، کاهش اضطراب، تقویت مهارت های خود رهبری و کاهش وابستگی دانش آموزان به معلم گردیده (الیزابت کوهن،1995؛هانگ،2001؛فارل،1999؛رونالد،1997). و در نتیجه زمینه های مناسبی را برای رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان فراهم سازد. زیرا هر یک از این اثرات در واقع نوعی مهارت اجتماعی است که حاصل اجرای روش یادگیری مشارکتی است.
      در زمینه ترکیب اعضای گروه از نظر ویژگی مانند نژاد، زبان، فرهنگ، روابط عاطفی، میزان توافق شاگردان با یکدیگر و پیشرفت تحصیلی دیدگاه های مختلفی مطرح شده است که بیشتر دیدگاه ها بر ناهمگونی اعضای گروه مشارکتی تاکید کرده اند. تحقیقات کاگان حاکی از این بود که مطلوب ترین اندازه گروهی 4 نفر است(کاگان،1998).
نظرگاه های ارائه شده و تحقیقات انجام شده نشان داده اند که یادگیری مشارکتی موجب تقویت حس همکاری، افزایش شو به یادگیری و احساس مسئولیت فردی و گروهی، پرورش روحیه انتقادگری و انتقادپذیری، تقویت قدرت گوش دادن، بهبود روابط عاطفی، افزایش اعتماد، احترام متقابل، تقویت حس وظیفه شناسی، رشد مهارت های کلامی، کاهش اضطراب، تقویت مهارت های خود رهبری و کاهش وابستگی دانش آموزان به معلم گردیده(الیزابت کوهن،1995؛ هانگ،2001؛ فارل،1999؛ رونالد، 1997). و در نتیجه زمینه های مناسبی را برای رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان فراهم سازد. زیرا هر یک از این اثرات در واقع نوعی مهارت اجتماعی است که حاصل اجرای روش یادگیری مشارکتی است.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط های یادگیری مشارگتی(فصل دوم) به صورت زیر می باشد:
محیط های یادگیری
1-رویکرد رقابتی
2- رویکرد انفرادی
3- رویکرد مشارکتی
ویژگی های یادگیری مشارکتی
 1-تشکیل گروههای کوچک نامتجانس
2- داشتن هدفهای روشن
3- وابسته بودن اعضای گروه به یکدیگر
4- معلم به عنوان هدایت کننده و منبع اطلاعات
5- مسئوولیت فردی
6-پاداش دادن به توفیق گروهی
 7- ارزشیابی خود
دیدگاههای عمده در یادگیری مشارکتی
دیدگاه انگیزشی
اساس تجربی دیدگاه انگیزشی یادگیری مشارکتی
دیدگاه انسجام اجتماعی روش یادگیری مشارکتی
دیدگاه شناختی روش یادگیری مشارکتی
دیدگاه رشدی روش یادگیری مشارکتی
روشهای یادگیری مشارکتی
1- گروههای پیشرفت تیمی دانش آموزان
2- روش مسابقه ی تیمی یا رقابت و مسابقه ی تیمی
3-یادگیری انفرادی با یاری گرفتن از تیم
4- قرائت و نگارش تلفیقی مشارکتی
5-جیگ ساو (تقسیم موضوع به بخش های مختلف)
6- روش آموختن با هم 
7- روش پژوهش گروهی
سازماندهی کلاس درس برای روش تدریس جیگ ساو:
ایجاد جو مشارکت در کلاس درس
سازماندهی روش تدریس جیگ ساو جهت اجرا در کلاس درس
نقش معلم در روش تدریس جیگ ساو
اثرات کاربرد روش جیگ ساو
کوپر(2002) در بحث مربوط به مزایای به کار گیری روش جیگ ساو به موارد زیر اشاره می نماید
محدودیت های کاربرد روش جیگ ساو
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
منابع فارسی
منابع لاتین


توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش  محیط های یادگیری مشارکتی(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش محیط های یادگیری دانلود مباني نظري محیط های یادگیری مباني نظري یادگیری مشارکتی فصل دوم محیط های یادگیری مشارکتی ادبيات نظري یادگیری مشارکتی چارچوب نظري یادگیری مشارکتی پيشينه نظري یادگیری مشارکتی پيشينه پژوهش محیط ها

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش محیط های یادگیری مشارکتی(فصل دوم)


دانلود پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی ، معنویت و انواع و ابعادآن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم عدم تقارن اطلاعاتی با هموارسازی سود (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فیزیولوژی بسکتبال، اسیدلاکتیک (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی مفاهیم و ابعاد عملکرد و هوش هیجانی مدیران (فصل دوم)

دانلود پرسشنامه آزمون اعتیاد به اینترنت(IAT)

دانلود طرح توجیهی احداث آموزشگاه زبان انگليسي

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی و تعارض کار با خانواده(فصل دوم پایان نامه)

پاورپوینت مقایسه رفتار سدهای خاکی و بتونی در مقابل زلزله

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم و تبیین رفتار پیش بینی مدیریت وافشاء اطلاعات (فصل دوم)