مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات یادگیری(فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات یادگیری(فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات یادگیری(فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-اختلالات-یادگیری(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری(فصل دوم) در 19  صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

اختلال یادگیری
 اصطلاح ناتوانی یادگیری فقط در مورد کودکانی به کار گرفته می شود که با وجود توانایی ظاهرا طبیعی (که برای یادگیری دارند) ناموفقند و این بدان معنا نیست که همه ی کودکان و نوجوانانی که عملکردشان در مدرسه ضعیف است، دچار ناتوانی های یادگیری هستند. برای مثال می توان از کودکان نابینا، ناشنوا و فلج و یا کودکانی که مبتلا به عقب ماندگی ذهنی و با سطح هوشی پایین هستند یاد کرد که مشکلات یادگیری آنها در زمره ی ناتوانی های یادگیری به حساب نمی آید(بارابارا و همکاران، 1381).
در سال 1957 در آمریکا قانون عمومی 142-94 به نام آموزش و پرورش برای همه ی کودکان معلول به تصویب رسید. به موجب این قانون ناتوانی یادگیری عبارت است از: «اختلال و درگیری در یک یا چند عمل اساسی در زمینه ی فهمیدن یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری که این مورد (ممکن است به اشکال مختلف ) نقص در گویش و تفکر، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن، و انجام دادن ریاضیات باشد(بارابارا و همکاران، 1381).
اختلالات یادگیری مهمترین علت عملکرد ضعیف تحصیلی محسوب می شوند و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به این علت در فراگیری مطالب درسی دچار مشکل می شوند(احدی، ستوده و حبیبی، 1391).
غربالگری و تشخیص اختلال یادگیری جهت انجام مداخله های زودهنگام و پیشگیری از اختلالات ناشی از ناتوانی های تحولی و تحصیلی همواره مورد توجه محققان، روانشناسان و کارشناسان تعلیم و تربیت بوده است(ابوالقاسمی و جوانشیری، 1391). این اعتقاد وجود دارد مداخله برای تنظیم برنامه های درمانی برای کودکان دارای ناتوانی یادگیری ممکن است در دوران پیش از دبستان حتی در دوران دبستان ارزشمند باشند. از نظر هیدن (1974) مطالعات انجام شده، نشان داده که آگاهی و آموزش والدین یکی از راه هایی است که برای پیشگیری از ناتوانی های یادگیری در کودکان موثر باشد. این تحقیقات این اعتقاد را ایجاد می کند که اگر بتوانیم کودکان را در دوران دبستان درمان کنیم یعنی قبل از اینکه مشکلات یادگیری سبب عوامل شکست در مدرسه شود و موجب تغییر نگرش های بزرگسالان و بدتر شدن تعامل های کودک با والدین گردد، می توانیم یک مداخله ابتدایی موثر انجام دهیم(والاس، مک لافین، 1373).

تعاريف اختلال يادگيری
 مدتهای طولاني دانش آموزاني را كه در يادگيري يك يا چند درس مشكلات جدي داشتند با اصطلاحات معلول ادراكي ، آسيب ديده مغزي و آسيب ديده عصبي معرفي مي كردند. با توجه به يافته هاي جديد در مورد يادگيري، در سال 1963 جمعي از متخصصين اصطلاح، ناتواني هاي يادگيري را جايگزين اصطلاحات قبل كردند از آنجا كه واژه ناتواني اصطلاحات ديگري مثل ناتواني جسمي يا ناتواني ذهني را تداعي مي كند، يعني ناتوانيهاي كه تبديل به توانايي كامل نمي شوند، اصطلاحي مايوس كننده مي نمايد و به نظر مي رسد اگر اصطلاح اختلالات در يادگيري و ( يا به نظر نگارندگان مشكلات يادگيری) به كار گرفته شود، مناسب تر باشد( تبريزي، 1380).    
از نظر آموزشی کودکانی دارای نارسایی های یادگیری هستند که تفاوت فاحشی بین توانایی هوشی القوه ی آنها و عملکردشان در ارتباط با فرایند یادگیری، وجود داشته باشد. وجود این تفاوت ممکن است همراه با اشکال مشخص شده ای در سیستم اعصاب مرکزی باشد، اما باید به خاطر داشت که این تفاوت ناشی از عقب ماندگی ذهنی، محرومیت های فرهنگی و آموزشی، اشکالات شدید هیجانی یا نقص در حواس مختلف نیست(نادری، نراقی، 1382).
در یکی از تعاریف رسمی درباره ی اینگونه کودکان که توسط مشاورین وزارت آموزش و پرورش آمریکا در امر کودکان استثنایی در سال 1968 ارائه شده است، کودکان با نارسایی های ویژه یادگیری آن دسته از کودکان دانسته شده اند که «در یک یا تعدادی از فرایندهای اساسی یادگیری: فهم مطالب، کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری دچار مشکل اند. این اشکالات ممکن است در کودکان به صورت های گوناگون مانند: دشواری در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن ظاهر شود. این تعریف شامل کودکان با صدمه مغزی، آسیب مغزی، نارساخوانی، آفازی و ... می شود؛ اما آن دسته از کودکانی را که اشکال اساسی یادگیری آنان در نتیجه ی نقص بینایی، شنوایی، حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اشکالات هیجانی یا محرومیت های محیطی است، در بر نمی گیرد.»(نادری، نراقی، 1382).

انواع اختلال خواندن
در اختلا‌ خواندن، پیشرفت‌ خواندن نسبت بـه سـن‌ و هوش نارسایی دارد،بیشتر افرادی که اختلال خـواندن دارنـد از هـوش متوسط یا بالاتری برخوردارند. به‌طور‌ کلی‌ اختلال خـواندن بـا نارساخوانی‌، مترادف است ولی‌ استفاده‌ی‌ نامناسب از‌ اصطلاح‌ نارساخوانی‌ باعث شده است که‌ بیشتر مـردم و مـطبوعات آن را به معانی گوناگونی در نظر بـگیرند. از آنـجا که خـواندن‌ و امـلا بسیار بـه هم مرتبط هستند، کودکانی که‌ اختلال‌ خـواندن‌ دارنـد‌ در‌ املا نیز مشکل‌ دارند(علیزاده، 1387).

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات یادگیری(فصل دوم):
اختلال یادگیری
1-    3- 2- تعاريف اختلال يادگيری
2-    3- 2- اختلالات يادگيري چگونه تشخيص داده مي شود ؟
همه‌گیرشناسی و سیر
7-3-2- انواع اختلالات یادگیری
اختلال خواندن یا نارساخوانی
انواع اختلال خواندن
فرضیه ها و نظریه ها نارساخوانی
ابعاد زیـستی نارساخوانی
ساختار مغزی افراد نارساخوان
تقارن نیمکره‌های‌ مغز
عوامل دیداری
عوامل حرکتی
جنبه‌های شـناختی‌ و پردازشی
فراشناخت
پردازش‌های واج‌شناختی یا آوایی

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش اختلالات یادگیری(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش اختلالات یادگیری دانلود مباني نظري اختلالات خواندن مباني نظري اختلال یادگیری فصل دوم درمان اختلال یادگیری ادبيات نظري اختلال یادگیری خواندن چارچوب نظري اختلال یادگیری پيشينه نظري اختلال یادگیری اختلالات یادگیری در ریا

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات یادگیری(فصل دوم)


مطالعات و رساله معماري طراحی مرکز نجوم آسمان نما

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم)

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید کاسه نمد خودرو

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی بیمارستان کودکان (بیماری های خونی)

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس و راه اندازی مدرسه غیر انتفاعی

دانلود پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای ( برن رویتر)

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود(پیمانکاری و پروژه ای)

دانلود پاورپوینت بررسی تئوری حسابداری اثباتی

تحقیق بررسی امکانات و فعالیتهای فوق برنامه جوانان در ايران

دانلود پرسشنامه کنار آمدن با خود