مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبرد های فراشناخت(فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبرد های فراشناخت(فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبرد های فراشناخت(فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-راهبرد-های-فراشناخت(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبرد های فراشناخت(فصل دوم) در 29 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

فراشناخت
فراشناخت  ابتدا توسط فلاول مطرح شد تنها به تبیین و توجیه دانش فرد در مورد فرآیندها و تولیدات شناختی و نظارت بر این فرآیندها بپردازد. فراشناخت به آگاهی انسان از نظام شناختی خود و کنترل و نظارت به آن گفته می شود. به سخن دیگر فراشناخت، دانش یا آگاهی فرد از نظام شناختی خودش یا دانستن در باره ی دانستن است. دانش فراشناختی یاری می کند تا هنگام یادگیری و دانستن امور،  شخص پیشرفت خود را در نظر بگیرد همچنین این دانش کمک می کند تا نتایج تلاش ها ارزیابی شود و میزان تسلط بر مطالبی که خوانده شده، سنجیده شود. (سیف، 1392).
تعاریف مختلفی از فراشناخت ارائه شده است که به درک بهتر آن کمک می کند از جمله : دانش فرد در باره ی فرآیندهای شناختی خود و فرآیند سازمان دهی و هماهنگ کردن مجموعه ای از جریان ها (فلاول، 1988) تفکر در باره ی تفکر (براون  1984) شناخت (براون و دولاچ ، 1987)، آگاهی فرد از فراینده ها و راهبردها شناختی اش (فلاول، 1988)، و هر گونه دانش یا فعالیت شناختی که موضوع آن شناخت یا تنظیم شناخت باشد با توجه به تعاریفی که ارائه شد می توان گفت «فراشناخت، مجموعه دانش و فرآیندهایی است که کنش های شناختی فرد را نظارت هدایت و کنترل می کنند و در واقع به مدیریت فعالیت های شناختی می پردازند (به نقل از کارشکی، 1379).

راهبردهای فراشناختی
راهبردهای فراشناختی، مهارت های اجرایی هستند که موفقیت فعالیت یادگیری را ارزیابی می کنند (اوملی و کهات ، 1990به نقل ازعاطی نژاد،1391)
راهبردهای فراشناختی اساسی، شامل ربط دادن اطلاعات جدید به اطلاعات قبلی انتخاب راهبردهای تفکر، برنامه ریزی، نظارت، و ارزیابی فرآیندهای تفکر می شود (دیرکس  ، 1985).
راهبردهای فراشناختی، فرآیندهای متوالی هستند که فعالیت های شناختی را کنترل می کنند و به تنظیم و نظارت بر فعالیت های یادگیری کمک می کنند، همچون کنترل آگاهانه بر یادگیری، برنامه ریزی و انتخاب راهبردها، نظارت بر فرآیند یادگیری، تصیح اشتباهات، تحلیل اثربخشی راهبردهای یادگیری و تغییر رفتارها و راهبردهای یادگیری، هنگامی که ضروری باشد (ریدی و همکاران، 1992 به نقل از عاطی نژاد، 1391)
گراهام (1997) عقیده دارد، راهبردهای فراشناختی به دانش آموزان اجازه می دهد تا یادگیری شان را برنامه ریزی، کنترل و ارزیابی کنند که در بهبود یادگیری، محوری ترین نقش را بازی می کند و دانش آموزان بدون رویکردهای فراشناختی، اساساً یادگیرندگان بدون هدف هستند (به نقل از وانگ  و همکاران، 2009).

ارزشیابی رشد توانایی های فراشناختی
دانش آموزان با آگاهی از آنچه که فکر می کنند در واقع نشان می دهند که نشانه هایی ارزشمند توانایی فراشناختی در آنها نمایان شده است. با آگاهی از جریان و ماهیت تفکر، می توانند آنچه به ذهنشان خطور می کند بروز دهند در این صورت اگر از آنها بخواهیم نحوه ی حل مسئله را بیان کنند، می توانند گام به گام فعالیت های خود را بر شمارند. داشتن طرح و نقشه برای حل مسئله، گزینش راهبردهای خاص و روش های اجرایی آن و در نهایت بازنگری کل فرآیند، شاخص اصلی رشد فراشناخت در دانش آموزان است. اصلاح فرآیند کار، تغییر و رده بندی هدف ها، بازنگری انواع بازخوردها از نشانه های رشد مهارت ها و قابلیت های فراشناختی به شمار می روند. (آقا زاده واحدیان، 1377).

پیشینه تحقیق
مروری بر پیشینه داخلی
راد بخش، محمدی فر، کیان ارثی (1392) در پژوهشی با موضوع اثر بخشی بازی و قصه گویی بر افزایش خلاقیت کودکان نشان دادند که استفاده از روش های بازی و قصه گویی، با از بین بردن موانع خلاقیت، سکون فکری و کمک به حل مسائل با روندی لذّت بخش و سرگرم کننده موجب افزایش خلاقیت دانش آموزان می-شود. به همین دلیل دانش آموزانی که در جلسات بازی و قصه گویی حضور می یابند در یافتن راه حل های اصیل و جدید برای مسائل موفق تر هستند.
کرمی، بختیاروآزاد الله، هاشمی، نظام . (1391) پژوهشی با هدف  بررسی تأثیر آموزش مهارتهای شناختی و فرا-شناختی بر خلاقیت، انگیزه پیشرفت و خود پنداره دانش آموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان قدس انجام  داده-است که نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده بیانگر این است که آموزش راهبرد های شناختی و فرا شناختی در بالا بردن خلاقیت، انگیزه پیشرفت و خود پنداره تحصیلی دانش آموزان مؤثر بوده است.
احدی، مریم، رضایی،  نور محمد، دلاور، علی، پادروند، نادر. (1391) پژوهشی با هدف بررسی تأثیر آموزش مؤلفه های فرا شناختی خلاقیت بر سطح سیالی، انعطاف پذپزیری، ابتکار و بسط که بر روی100 دانش آموزی که بطور تصادفی انتخاب شدند انجام دادند. و نتایج نشان داد که آموزش خلاقیت با یک برنامه منظم آموزشی موجب افزایش سطح مؤلفه های سیالی، ابتکار، و بسط در دانش آموزان می شود.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبرد های فراشناخت(فصل دوم) به صورت زیر می باشد:
فراشناخت
2-1-1 راهبردهای فراشناختی
2-1-1-1 خودآموزی
2-1-1-2 خود بازبینی
2-1-1-3 خود پرسی
2-1-1-4 خود نظم دهی
2-1-1-5 تدریس دو جانبه
2-1-1-6 بازآموزی اسنادی
2-1-2 راهبردهای براون در باره ی کمک به فراشناخت دانش آموزان
2-1-3 راهبردهای گوستا برای پرورش فراشناخت دانش آموزان
1- طرح راهبرد
2- طرح سؤال 
3- انتخاب آگاهانه
4- با معیارهای چندگانه
5 - اعتبار یابی
  6 - ممنوع خواندن «من نمی توانم»
7- معنی کردن یا نمایاندن اندیشه ی دانش آموزان. 
8 - بر چسب زدن به رفتارهای دانش آموزان.
 9 - روشن کردن اصطلاح های مورد استفاده ی دانش آموزان
 10 - نقش بازی کردن یا وانمود سازی 
11-گزارش نویسی
12- نمونه سازی
2-1-4 ویژگی راهبردهای فراشناختی
2-1-5 ارزشیابی رشد توانایی های فراشناختی
2-4 پیشینه تحقیق
2-4-1 مروری بر پیشینه داخلی
2-4-2 مروری بر پیشینه خارجی
منابع فارسی
منابع انگلیسی


توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش راهبرد های فراشناخت(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش فراشناخت دانلود مباني نظري راهبردهای فراشناخت مباني نظري فراشناخت در روانشناسی فصل دوم فراشناخت درمانی ادبيات نظري نظریه های فراشناخت پيشينه نظري باورهای فراشناخت پيشينه پژوهش فراشناخت پيشينه تحقيق فراشناخت چیست

مطالب مرتبط

چارچوب نظری و پژوهش تجربی فراشناخت(فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبرد های فراشناخت(فصل دوم)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی ساختار و ملاکهای اثربخشی سازمانی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری و بازیهای رایانه ای (فصل دوم)

دانلود پرسشنامه خشم صفت – حالت اسپیلبرگر (STAXI-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سبک های تفکر (فصل دوم پایان نامه)

چگونگی تقویت روحیه پرسشگری در دانش آموزان شهرستان شیراز

تحقیق پژوهش در عمليات روش پژوهش

فیلم آموزش کامل درس ششم زبان انگلیسی هشتم (My village: روستای من)

مطالعات و رساله معماري طراحي موزه مردم شناسی

مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد تعهد سازمانی (فصل دوم)

بهترین نرم افزار بکاپ گیری از آیفون