مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم پایان نامه)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم پایان نامه) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم پایان نامه)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-سبک-های-عشق-ورزی(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود  مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های عشق ورزی(فصل دوم) در 26 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مفهوم عشق
ملا صدرا از عشق حقیقی در مقابل عشق مجازی سخن می گوید . عین القضات از عشق کبیر (عشق خدا به انسان ) ، عشق صغیر (عشق انسان به خدا) و عشق میانه (عشق انسان به انسان ) سخن به میان آورده و می گوید همین عشق میانه است که بوعلی سینا آنرا عشق ظرفا به خوبرویان می نامد و سهروردی آنرا در عشق یعقوب و زلیخا به یوسف می بیند و مولانا آنرا در عشق به شمس تبریزی تجربه می کند . گروهی این عشق را مذموم دانسته اند و گروهی نیز از درک آن عاجز مانده اند . برخی آنرا نوعی بیماری درونی و نفسانی خوانده اند و برخی هم آنرا جنون الهی به شمار آورده اند و اما بسیاری نیز آنرا ستوده اند و از فضایل نفسانی خوانده اند تا جایی که عین القضات ، عشق میانه را برای رسیدن به عشق خدا ضروری می دانست.ابو علی سینا در کتاب قانون ، مرض عشق را این گونه توصیف کرده است : ' عشق مرضی است وسوسه انگیز و به مالیخولیا شباهت دارد . سبب این بیماری آنست که انسان فکر خود را به کلی به شکل و تصویرهایی مبذول می دارد و در خیالات خود غرق می شود و شاید آرزوی آن نیز در پدید آمدن بیماری کمک کند و ممکن است آرزوی کمک نکند ولی این تمرکز فکر متمادی سبب بیماری می شود( صنعتی، 1374 ). درمتون دینی اسلامی عشق در مرتبه ای بسیار عالی تر توصیف شده است و بعنوان عالی ترین تجلی عالم هستی ، قلب انسان را به سوی کمال و زیبایی سوق می دهد ، خدا انسان را به گونه ای آفریده است که وقتی به سوی نور وجود مطلق متمایل می شود با تمام وجود به سمت آن کشیده می شود به این ترتیب عشق کشش قلب انسان است به سوی خدا. این تعبیر در قرآن کریم و در متون اسلامی با عباراتی مانند حب نشان داده شده است . حب یا عشق ماهیتی انسانی دارد و هدف اصلی آن نیز خداست ولی در پاسخ به این که چرا عشق که اصالتا می باید متوجه خدا باشد ، به انسان ها تعلق پیدا می کند باید گفت که عشق در مراتب پایین تر انسانی به سمت نشانه هایی از جمال و کمال الهی که در انسان ها بعنوان خلیفه ی او به ودیعه گذاشته شده است ، متوجه می شود.

سبکهای عشق ورزی
نظریه های روان تحلیل گری
اين نظريه پردازان به صورت سنتي بر انگيزه هاي ناهشيار تأكيد مي كنند . فرد براي تكرار روابط دوران كودكي با والدينش مي خواهد با فردي كه صفات ايدآلش را دارد (گمان يا فرافكني مي كند) ارتباط بر قرار نمايد. بعد از اينكه معشوق را واقعا ديد، منجر به يك رهايي احتمالي مي شود.

نظريه هاي يادگيري اجتماعي
نظريه هاي يادگيري اجتماعي در مورد عشق، نظرية وابستگي متقابل مي باشد كه كلي و تيبوت در سال 1978 پديد آوردند. در اين الگو جذابيت براي ارتباط با يك دوست يا در نهايت عشق به اين دوست به عنوان موقعيتي توصيف مي شود كه در اين موقعيت افراد يك رابطه را به عنوان پيامد مثبت دريافت مي كنند. اين عمل در ارتباط با انتظارات ارتباطي پايه اي است. در ابعاد ديگر اين مدل، عشق، به عنوان اشاره به موقعيتي درك مي شود كه در آن موقعيت يك دگرگوني انگيزشي كه از رفتار بر اساس پايه هاي علاقه به خود فوري نشئت گرفته و به رفتار بر اساس بنيان هاي توجه گسترده تبديل مي شود كه اين توجه گسترده شامل دوست و ارتباط نيز مي شود. بنابراين، عشق، مستلزم آمادگي برا ي بيروني سازي و حتي فداكاري براي فايده رساندن به ديگران مي باشد(کریمی، 1386).

نظریه توسعه خود
الگوي توسعة خود را آرون ارائه كرده است. اين الگو اين گونه فرض مي كند كه مردم براي توسعة خود، انگيزه دارند. توسعة خود، شامل متغيرهايي مانند ديدگاه ها، توانايي ها و هويتي قرار داده مي شود. يكي از شيوه هايي كه براي تحقق اين امر انجام  خود  است كه در اختيار است؛ زيرا در اين روابط هر فرد، ديگران يعني،  روابط نزديك  مي دهند، استفاده از درك  خود  ديدگاه ها، توانايي ها و هويتشان را تا حدي آن طور كه هست، جزئي از اين مي كند. به ويژه در مورد عشق گفته مي شود كه عشق توصيف موقعيتي است كه در آن ، عاشق سطح بالايي از توسعة بالقوه را كه در دسترس است و از ارتباط با فرد ديگري نشئت گرفته، ادراك مي كند. اگر اندازة توسعه يا توسعة بالقوه ادراك شده خيلي بالا باشد، تجربة عشق شديدتر مي شود (آرون، 1997)

تحقیقات مربوط به سبکهای عشق ورزی
     فرحبخش و شفیع آبادی (1385) در تحقیقی به بررسی ابعاد عشق ورزی بر اساس نظریه سه بعدی عشق در چهار گروه زوج های در مرحله نامزدی، عقد، ازدواج و دارای فرزند پرداخته اند. یافته های این تحقیق که از 500 نفر زوج پنج منطقه شهر اصفهان بدست آمده نشان می دهد که بین میزان عشق ورزی در مراحل مختلف زندگی زناشویی تفاوت معناداری وجود دارد. به علاوه بین جنسیت آزمودنیها و مراحل تحول زندگی زناشویی در عشق ورزی تعامل وجود دارد.
واعظی و همکاران (1387) در تحقیقی به بررسی تاثیر عشق ورزی در رضایتمندی زندگی زناشویی پرداخته است. نتایج این تحقیق که از 30 زوج بین سنین 25- 35 ساله شهر کاشان بدست آمده است نشان داد؛ بین عشق ورزی و رضایتمندی زندگی زناشویی رابطه معناداری وجود دارد.
عبدی و گلزاری (1389) در تحقیقی به بررسی ارتباط میان سبک های عشق ورزی و ویژگیهای شخصیتی پرداخته اند. یافته های این پژوهش که از بین 140 نفر از دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجویان دانشکده علوم حدیث شهر ری بدست آمده نشان داده؛ رابطه سبک های عشق ورزی و ویژگیهای شخصیت معنادار می باشد.
 یوسفی و همکاران (1390) در تحقیقی به بررسی رابطه سبک های عشق ورزی و کیفت زندگی زناشویی در میان افراد متاهل پرداخته اند. یافته های این تحقیق که از 180 زوج متاهل مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان بدست آمده نشان می دهد؛ سبک های عشق ورزی دوستانه، رومانتیک و واقع گرایانه با رضایت زناشویی، انسجام زناشویی و توافق زناشویی رابطه مثبت و سبک های عشق ورزی شهوانی، بازیگرانه و فداکارانه با رضایت زناشویی، انسجام زناشویی و توافق زناشویی رابطه منفی دارند.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم پایان نامه) به صورت زیر میباشد:
2-3- مفهوم عشق
2-4- سبکهای عشق ورزی
2-4- 1-  نظریه های روان تحلیل گری
2-4- 2-  نظريه هاي يادگيري اجتماعي
2-4- 3-  نظریه توسعه خود
2-4- 4-  نظریه رابرت استرنبرگ (1988)
2-4- 5- نظریه آبراهام مازلو (1970)
2-4- 6-  نظریه اریک فروم (1961)
2-4- 7-  نظریه هاتفیلد و رپسون (1993)
2-4- 8-  نظریه رولومی (1978)
2-4- 9-  نظریه نظریه رابین (1970)
2-4- 10-  نظریه سوزان هندريك و کلاید هندريك ( 1997 )
2-4- 11-  نظریه نظریه سبکهای عشق ورزی لی
تحقیقات مربوط به سبکهای عشق ورزی
منابع فارسي
منابع لاتین

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش عشق ورزی دانلود مباني نظري سبکهای عشق ورزی مباني نظري نظریه های عشق ورزی فصل دوم نظریه اریک فروم درباره عشق ادبيات نظري عشق ورزی چارچوب نظري عشق پيشينه نظري عشق ورزی خانواده پيشينه پژوهش خانواده و عشق ورزی پيشينه تح

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم پایان نامه)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم هویت سازمانی (فصل دوم)

ادبیات نظری تحقیق مفاهیم سرمایه رابطه ای (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روابط بین نسلی را در خانواده (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و دیدگاه های فمنیسم (فصل دوم)

طرح توجیهی تولید در باز کن برقی یا آیفن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن یا جهانی سازی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار های مالی وتوسعه مالی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش عالي و رسالت‌هاي آن وتدریس مشارکتی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تجربی پژوهش مفاهیم مدیریت دانش (فصل 2 پایان نامه)

چارچوب نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای جانشین پروری (فصل دوم)