مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری(فصل دوم پایان نامه)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری(فصل دوم پایان نامه) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری(فصل دوم پایان نامه)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-دختران-فراری(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دختران فراری(فصل دوم) در 35 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

آشنایی با پدیده دختران فراری
   دختران فراری به دخترانی گفته می‌شود که به دلایل مختلفی از خانه فرار می‌کنند و به جامعه و  محیط هایی چون خیابان، پارک، باندها و ... روی می آورند. گفتنی است در آمریکا و کشورهای اروپایی دخترانی که به هر دلیلی از خانه‌های خود فرار می‌کنند، به طور اتوماتیک تحت حمایت بنیادهای حمایتی دولتی و نیکوکاری در می آیند و به مکان هایی امن زیر نظر روانکاوان متخصصان حمایت از زنان منتقل می‌شوند. اما در ایران به خاطر جرم بودن اصل  قضیه دخترانی که جایی برای پناه بردن ندارند اکثراً به  غریبه ها متوسل می‌شوند که در اکثر این موارد، مورد تجاوزات پی در پی  قرار می‌گیرند و نهایتاً جذب باندهای فساد می‌شوند و با این شرایط در صورت دستگیری این دختران در بعضی موارد به زندان افتاده و در مواردی توسط مقامات قضایی به خانواده‌هایی که فراری شده اند، بازگردانده می‌شوند. در کشوری مثل ایران که درصد جرایم ارتکابی توسط دختران کمتر از پسران است این کم بودن را باید ناشی از این بدانیم که زنانی که تمایل به طغیان و انجام اعمال ضداجتماعی دارند، این میل را با فحشا تسکین می دهند و نیازی به ارتکاب جرایم دیگر ندارند. ضمناً زنان در مقابل فشارهای روحی اکثراً یا دست به خودکشی می زنند یا از محیط فرار می کنند (ریحانی، 1388).

   كاتر  (2008) در مقاله اي تحت عنوان «شناخت فرار نوجوانان و پيشگيري آن» علل فرار از منزل را به شرح زير مي داند:
   1) اجتناب از عواقب و نتايج ناخوشايند رفتار يا اعمالي كه فرد انتظار دارد، در آينده با آن مواجه شود. مثل تهديد به تنبيه و يا تنبيه والدين در مقابل شكست تحصيلي فرزند.
   2) فرار از دام مواجهه با تجربه هاي مستمر و پيشرونده نامطلوب سخت در زندگي مثل آزار جسمي و جنسي در منزل.
   3) پيشگيري از ترك فعاليت ها، ارتباطات يا دوستي هايي كه براي فرد مهم و با ارزش به نظر مي رسند مثل جلوگيري والدين از معاشرت نوجوانان با دوستانش بدون جايگزيني و با تحكم.
   4) به منظور بودن با افرادي كه به رغم ايشان حمايتگر، مشوق و فعال هستند، مثل زندگي با همسالان.
   5) براي بودن با افراد يا مكان هايي كه آنها را از مشكلات ديگر زندگيشان دور مي سازد.
   6) تغيير يا توقف آنچه كه در حال انجام است يا قرار است انجام گيرد مثل ازدواج نامناسب توأم با تهديد والدين.

 همچنين مشكلاتي كه خطر بروز فرار كودكان و نوجوانان را افزايش مي دهد عبارتند از:
   1) كودك آزاري يا غفلت نسبت به كودك.
   2) استفاده از الكل يا مواد مخدر.
   3) طلاق يا جدايي كه مواجهه با آن بدرستي انجام نشده است.
   4) رفتار متضاد والدين كه با تخيلات نامناسب نوجوان تركيب شده باشد.
   5) آميزش با يك گروه همسالان ضد اجتماع
   6) مرگ يكي از اعضاي خانواده كه مواجهه با آن به درستي انجام نشده باشد (استین و همکاران ، 2011).

پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور
   - ابراهیمی قوام و خطیب زاده (1392) در تحقیقی با عنوان «بررسی وضعیت خانوادگی دختران فراری با تأکید بر سوء استفاده از آنان» نتیجه گرفتند که؛ عدم توجه و بی احترامی، آزار و اذیت و انواع سوء استفاده از آنان، محدودیت و محرومیت شدید، سردی روابط و کم محبتی، تبعیض قائل شدن و آشفتگی از عوامل فرار دختران بود.
   - احمدی فروشانی و همکاران (1392) در تحقیقی با عنوان «اثربخشی روان نمایشگري با محتواي معنوي بر شادي، لذت و سلامت روان دانشجویان» نتیجه گرفتند که؛ که تمام متغیرهاي وابسته در گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه، ارتقاء معناداري داشت. این نتایج پس از پیگیري یک ماهه نیز تأیید شد.
   - امیدوار و همکاران (1392) در تحقیقی با عنوان «تعيين اثربخشي آموزش راهبردهاي مديريت زمان بر سلامت رواني و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان» نتیجه گرفتند که؛ آموزش مديريت زمان بر   مؤلفه هاي سلامت روان تأثير دارد. با توجه به اين كه زمان يك منبع محدود به شمار مي آيد لزوم مديريت آن، به خصوص در محيط هاي آموزشي و براي دانش آموزان، از اهميت بالايي برخوردار است.
   - سانچز و ناپو  (2008) در تحقیقی با عنوان «مطالعه تأثیر جهت گیری مذهبی با میزان اعتیاد در بین نوجوانان دبیرستانی» نتیجه گرفتند که؛ مذهب درمانی در دانش آموزان معتاد تأثیر مثبتی بر بهبودی آنان داشته است.
   - گوادز و همکاران  (2008) در مطالعه خود با عنوان «رابطه بین سابقه فرار از خانه با سن افراد فراری» نتیجه گرفتند که 5/83 درصد از بی خانمان ها سابقه فرار از منزل داشته اند و متوسط سن اولین فرار آنها 5/14 سالگی بوده است.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری(فصل دوم پایان نامه) به صورت زیر می باشد:
   آشنایی با پدیده دختران فراری
   2-3- شرایط عمومی دختران فراری
2-3-1- از نظر فردي
   2-3-2- از نظر خانوادگي
   2-3-3- از نظر اجتماعي
   2-4- اقسام فرار
   1- فرار عکس العملی
- فرار برای راحت زندگی کردن
   3- فرار به خاطر آینده سازی
   2-5- علل فرار
2-5-1- فقدان يكي يا هر دو والدين
   2-5-2- جدايي و طلاق
   2-5-3- فرار با مبناء انتقام از والدين
   2-5-4- وجود ناپدري يا نامادري
2-5-5- فقر عاطفي
   2-5-6- شكست تحصيلي و نگراني از سرزنش يا تنبيه والدين
 2-5-7- سختگيري و وجود شرايط تنبيه
   2-5-8- فقر اقتصادي
   2-6- پیامدهای فرار
   2-7- اقدامات جامعه امروز در برابر فرار دختران
 2-7-1- اقدامات پیشگیرانه
2-7-2- اقدامات تنبیهی یا سرکوبگرانه
   2-7-3- اقدامات حمایتی
   2-7-4- خانه سلامت
   2-7-5- اهداف خانه سلامت
   2-7-6- شرايط پذيرش در خانه سلامت
   2-7-7- نحوه پذيرش در خانه سلامت
   2-7-8- روش هاي ترخيص از خانه سلامت
   2-7-9- شرايط و مراحل ترخيص و تحويل به خانواده يا بستگان
   2-7-10- شرایط و مراحل زندگی مستقل
   2-7-11- شرايط ترخيص از طريق ازدواج
   2-7-12- شرايط ترخيص از طريق ادامه تحصيل
   2-8- راهکارهای پیشگیری از فرار دختران
2-8-1- برطرف کردن فقر
2-8-2- پررنگ کردن مذهب
   2-8-3- ارائه آموزش هاي مختلف به والدين در خصوص نحوه رفتار با فرزندان از طريق  رسانه هاي گروهي خصوصا راديو و تلويزيون
2-8-4- فراهم کردن زمينه اشتغال
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور
   2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور
   2-23-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور
   منابع فارسي
   منابع انگلیسی

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش دختران فراری(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش دختران فراری دانلود مباني نظري علل فرار دختران مباني نظري فرار دختران فصل دوم دختران فراری ادبيات نظري دختران فراری چارچوب نظري فرار از خانه پيشينه نظري فرار دختران نوجوان پيشينه پژوهش پايان نامه اعتیاد دختران پيشينه

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دختران فراری(فصل دوم پایان نامه)


دانلود پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي ارتباط ميان ويژگيهاي شخصيتي مديران با بهره‌وري آنان

دانلود پرسشنامه هراس و اضطراب اجتماعی

مبانی نظری پژوهش آموزش و پرورش کودکان (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی(فصل دوم)

طرح توجیهی و کارآفرینی کارخانه تولید باند و گاز پزشکی

چارچوب نظری نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت زنجیره تامین (فصل 2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی سبک های هویت

تحقیق زن های کارآفرين در طول تاريخ

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگیهای یادگیری خودتنظیمی(فصل دوم)