دانلود مبانی نظری و پژوهش نظری مفهوم تسهیم دانش(فصل دوم پایان نامه)

فایل مورد نظر در مورد دانلود مبانی نظری و پژوهش نظری مفهوم تسهیم دانش(فصل دوم پایان نامه) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مبانی نظری و پژوهش نظری مفهوم تسهیم دانش(فصل دوم پایان نامه)

دانلود-مبانی-نظری-و-پژوهش-نظری-مفهوم-تسهیم-دانش(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم تسهیم دانش(فصل دوم) در 27  صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

تعاریف و مفهوم تسهیم دانش
تسهیم دانش انتشار داوطلبانه مهارت ها و تجربیات اکتسابی به سایر افراد است، به بیان دیگر تسهیم دانش به عنوان اقدامی تعریف می شود که افراد طی آن اطلاعات مربوط را میان دیگران منتشر می کنند.
تسهیم دانش توسط مک درمت (1999)، بدین صورت تشریح شده که وقتی می گوییم فردی دانش خود را تسهیم می کند، به این معنی است که آن فرد، فرد دیگری را با استفاده از دانش، بینش و افکار خود راهنمایی می کند تا او را کمک کند که موقعیت خود را بهتر ببیند. بعلاوه فردی که دانش خود را تسهیم می کند، ایده آل این است و باید از هدف دانش تسهیم شده، و کاربرد آن و همچنین از نیازها و شکاف های اطلاعاتی فرد گیرنده دانش اطلاع داشته باشد. این بیانگر این نکته است که همه کارکنان نیاز به تسهیم دانش خود نداردند، زیرا ممکن است دانش آنان بکار گرفته نشود و یا از آن استفاده مجدد نشود، به عبارت دیگر، تسهیم دانش زمانی مفید خواهد بود که همه کارکنان در کار خود به آن نیاز داشته باشند و یا حداقل بیشتر دانشی را که دریافت می کنند بکار گیرند( زندی، 1389).

تئوري هاي مربوط به تسهيم دانش
    اخيراً بسياري از تئوريها مانند تئوري مبادله اجتماعي، تئوري شناخت اجتماعي، تئوري قدرت سياسي، تئوري تبادل اقتصادي، تئوري هزينه تراكنش، تئوري رفتار برنامه ريزي شده و تئوري اقدام اجتماعي توسط محققان براي پيش بيني فاكتورهاي تأثيرگذار بر رفتار تسهيم دانش مورد استفاده قرار گرفته اند. به عنوان مثال، بارتول و سري واستاوا ( 2002 ) تئوري تبادل اقتصادي را براي آزمودن نقش پاداشهاي مادي در تشويق تسهيم دانش در سازمانها بررسي كرده اند. همچنين باك و كيم( 2002 )، تئوري تبادل اجتماعي و تئوري اقدام منطقي را براي بررسي فاكتورهاي تأثيرگذار بر تسهيم دانش در بستر سازماني بكار گرفته اند.
      از سوي ديگر، لين و لي( 2006 ) تئوري رفتار برنامه ريزي شده را براي ارزيابي فاكتورهايي براي تشويق تمايل به تسهيم دانش و رفتار آن توسط مديران ارشد بررسي كرده اند. نيز تئوري اقدام منطقي را به عنوان چارچوب مفهومي خود براي ايجاد يك درك يكپارچه از فاكتورهاي پشتيباني كننده و ممانعت كننده از قصد و ميل به تسهيم دانش افراد ارائه كرده اند(صلواتی، 1383).

شيوه‎هاي به اشتراك‎گذاري دانش
     شيوه‎هاي به اشتراك‎گذاري دانش، وضعيتي را توصيف مي‎كند كه دانش از آن طريق به اشتراك گذاشته مي‎شود. مطالعة متون و پژوهشها نشان داد به طور كلي دو رويّة رسمي و غير رسمي در تسهيم دانش وجود دارد. آنچه اين دو رويّه را از يكديگر متمايز مي‎سازد، محتواي دانش نيست بلكه شرايط محيطي، امكانات و عوامل سازماني ديگري در اين امر دخيل است. به نقل از «كينگ » (2001)، دانش، چه عيني و چه ضمني، مي‎تواند از طريق رويّه‎هاي رسمي و غير رسمي به اشتراك گذاشته شود.

پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در داخل کشور

- سید جوادین، عابدی، یزدانی و پورولی(1392)، به بررسی نقش میانجی اعتماد و تعهد سازمانی در رابطه بین عدالت سازمانی و رفتارهای شهروندی سازمانی در بیمارستان ها پرداخته شد. نتایج پژوهش نشان داد که تعهد سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی اثر مثبتی وجود داشت، همچنین اعتماد سازمانی بر رفتارهی شهروندی سازمانی اثر مثبتی وجود داشت.
 - آغاز و نگین تاجی(1392)، در تحقیقی با هدف « اعتماد درون سازمانی: عاملی کلیدی در جهت تسهیم واقعی دانش» فرضیه های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه در خبرگزاری ایسنا که اکثر کارکنان آن را نیروی کار دانشی و متخصصین تشکیل می دهند به آزمون گذارده شده اند. براساس نتایج این پژوهش، اعتماد درون سازمانی بر رفتارهای تسهیم دانش درون واحدی و میان واحدی مؤثر است. البته شدت این رابطه درباره تسهیم دانش خود را با اعضای شایسته تر واحد خود تسهیم کنند، اما از اینکه دانش خود را در اختیار اعضای سایر واحدها بگذارند چندان هراسی ندارند. نکته مهم این بود که افراد با سابقه مدیریتیبیشتر کمتر تمایل به در اختیار دیگران گذاشتن دانش خود داشتند.

تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در خارج از کشور
لی و اهن  (۲۰۰۷)، در پژوهشی با هدف بررسی«  سیستم های پاداش برای به اشتراک گذاری دانش درون سازمانی»  اشتراک گذاری برای رسیدن به دانش موثر مهم است. به اشتراک گذاشتن دانش توسط کارگران جزء بهترین منافع شرکت می باشد. در این پژوهش توسعه یک مدل رسمی و تجزیه و تحلیل سیستم های پاداش برای به اشتراک گذاری دانش درون سازمانی انجام شده است. طبق تجزیه و تحلیل، یک سیستم ساده بهینه فردی مبتنی بر پاداش که بستگی به مقدار و بهره وری از به اشتراک گذاشته شده دانش می باشد. و اینکه پاداش مبتنی بر گروه نه تنها کمتر از پاداش فردی نیست، در نهایت، نشان داده شده است که چندین عوامل سازمانی می تواند سیستم های پاداش را منجر به افزایش عملکرد و مشکل بهره وری را کاهش دهد، از جمله، اینکه مدیران کمک کنند تا به درک ملاحظات مهم در به اشتراک گذاری دانش با ارزش، و پیاده سازی سیستم پاداش در یک سازمان می باشد.
  - ماسوس و شولمن  (۲۰۰۶)، در پژوهشی با هدف بررسی« انتقال دانش و آموزش» هدف این مقاله بررسی اشتراک گذاری دانش در سازمان ها می باشد. و نقش این پروسه در  افزایش یادگیری در سازمانی می باشد. آنها طبق نایج پژوهش گزارش می کنند، که مفهوم' انتقال ' ، را محدود سازند، و افزایش درک سازمان از فرایندهای تعاملی مهم مورد استفاده برای تولید دانش و به منظور ارتقاء و گسترش دانش می باشد.

فهرست مطالب مبانی نظری و پژوهش نظری مفهوم تسهیم دانش(فصل دوم پایان نامه) به شرح زیر می باشد:
تعریف دانش
2ـ2ـ 2ـ ماهیت دانش سازمانی
2ـ2ـ 3ـ چرخه مدیریت دانش
2ـ2ـ 3ـ 1ـ ذخیره دانش
2ـ2ـ 3ـ 2ـ تسهیم دانش
2ـ2ـ 3ـ 3ـ  کاربرد دانش
2ـ2ـ 3ـ 4ـ   تعاریف و مفهوم تسهیم دانش
2ـ2ـ 3ـ 5ـ  تئوري هاي مربوط به تسهيم دانش
2ـ2ـ 3ـ 6ـ زيرساخت هاي تسهیم دانش
2ـ2ـ 3ـ 7ـ برنامه‎هاي تسهیم دانش
2ـ2ـ 3ـ 8ـ  شيوه‎هاي به اشتراك‎گذاري دانش
2ـ2ـ 3ـ 9ـ روش هاي غير رسمي اشتراك دانش
2ـ2ـ 3ـ 10ـ  بسترها و مجراهاي تسهیم دانش
2ـ2ـ 4ـ مدل های تسهیم دانش
 عوامل انسانی
1ـ نوع دوستي
2ـ سازگاري
۳ـ  وجدان
پیشینه تحقیق
2-4-1- تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در داخل کشور
تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در خارج از کشور
منابع فارسی
منابع انگلیسی

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش مفهوم تسهیم دانش(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش مفهوم تسهیم دانش دانلود مباني نظري تسهیم دانش مباني نظري تعریف دانش فصل دوم مدیریت دانش پیشینه نظری تسهیم دانش پيشينه پژوهش پايان نامه اشتراک گذاری دانش پيشينه تحقيق تسهیم دانش نگین فایل

مطالب مرتبط

دانلود مبانی نظری و پژوهش نظری مفهوم تسهیم دانش(فصل دوم پایان نامه)


تحقیق مقایسه برآورد اختلالات خلقی در بين دانشجويان دختر غير بومي و بومي

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی(فصل دوم)

پاورپوینت بررسی شرکتهای تامین سرمایه

مباني نظري پژوهش و تحقيقات پيشین تعاریف جرات ورزی و نظریه های آن در روانشناسی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری مفهوم خودکنترلی(فصل دوم پایان نامه)

ادبیات نظری و فصل دوم خودپنداری (فصل 2 پایان نامه)

فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق رابطه مدیریت سود و حاکمیت شرکتی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خودناتوان سازی تحصیلی(فصل 2)

مبانی نظری و وپیشینه پژوهش یارانه و هدفمندی یارانه ها و شاخص فقر (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی مفاهیم و مدلهای رهبری تحول آفرین و مدیریت دانش (فصل دوم)