دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش فناوری در آموزش و یادگیری

فایل مورد نظر در مورد دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش فناوری در آموزش و یادگیری می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش فناوری در آموزش و یادگیری

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-نقش-فناوری-در-آموزش-و-یادگیریدانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش فناوری در آموزش و یادگیری در 30 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

توضیحات کوتاه از متن:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

مقدمه
در این فصل در ابتدا به بیان مبانی نظری موجود در خصوص آموزش های مبتنی بر رایانه، آموزش الکترونیک، فناوری های آموزشی، چند رسانه های آموزشی و به طور کلی استفاده از فناوری در آموزش می‌پردازیم و در ادامه به معرفی الگوهای تدریس و الگوهایی که با الگوی دریافت مفهوم هم خانواده می باشند و همچنین الگوی دریافت مفهوم، اصول این الگو، مراحل تدریس در این الگو و ... مطالبی در زمینه ی آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم؛ و در انتها مبانی تجربی موجود در داخل و خارج از کشور در خصوص موضوع پژوهش (استفاده از چند رسانه ای های آموزشی مبتنی بر الگوی دریافت مفهوم و سایر الگوهای آموزشی) و تأثیر آن بر یادگیری و یادداری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی بیان می‌گردد.

نقش فناوری در آموزش و یادگیری
    لغت نامه وبستر تکنولوژی را نحوه انجام کار با استفاده از فناوری تعریف کرده است. پل ساتلر، فناوری‌های آموزشی را بیشتر فرآیند می‌داند و نه محصول. استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای یادگیری به بیش از 5000 سال قبل بر می‌گردد. اختراع نوشتن با ابزارهای نوک تیز اولین انقلاب اطلاعات بود که ساخت، انباشت اطلاعات و برقراری ارتباط با نسل‌های بعد را ممکن ساخت. انقلاب اطلاعات دوم پس از اختراع چاپ (1459) میلادی آغاز شد. انقلاب اطلاعات سوم تنها 50 تا 60 سال پیش با اختراع رایانه شروع شد که امکان تبدیل داده های خام به اطلاعات سازمان بندی شده، تبدیل اطلاعات به دانش و تبدیل دانش به عمل را با استفاده از نرم افزار هوشمند و روبات فراهم ساخت. بیل گیتس، مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت نیز بر این نکته اشاره دارد که رایانه ابزاری قدرتمند برای آموزش و پرورش و دست یافتن یادگیرندگان به دنیای جدید اطلاعات، ایجاد خلاقیت و تسهیل ارتباط غنی و همکاری گسترده از راه دور است. آموزش مبتنی بر فناوری به دو ارتباط برخط و نا برخط تقسیم می‌شود. منظور از برخط، مجموعه فرصت‌هایی است که یادگیرنده‌ها با یکدیگر، با یاد دهنده و با مواد یادگیری به طور همزمان از طریق رایانه و اینترنت تعامل برقرار می‌کنند و در ارتباط نا برخط این تعامل در زمان‌های متفاوت است. کلاس‌های مبتنی بر فناوری، یادگیرنده را قادر می‌سازد تا یادگیری مورد نیاز خود را انتخاب و دنبال کند و به جای یادگیری در زمان و مکان خاص، یادگیری در زمان مناسب فراهم شود (فرج اللهی و همکاران، 1388، ص 169).
    آموزش الکترونیکی با وجود عمر کوتاه، به خوبی در تمام جوانب سیستم آموزشی وارد گردیده و همه گیر شده است. این سیستم از آموزش به خاطر ویژگی‌های خاص خود، به خوبی جایگاه خویش را در میان متخصصین آموزشی یافته و مورد توجه نظام‌های آموزشی بی‌شماری قرار گرفته است (رضوی، 1386). گزارش‌های گوناگونی که سازمان‌هایی مانند یونسکو منتشر کرده است، حاکی از آن است که فناوری اطلاعات موجب ایجاد تغییراتی اساسی در فرآیند یادگیری شده است. امروزه با توجه به گوناگونی جوامع، انسان‌ها، خلاقیت‌ها و علاقه‌مندی‌های آنان، نیاز به وجود تنوع روش‌های یادگیری وجود دارد و این امر نیازمند یک قالب جدید از آموزش است که انعطاف کافی را در این زمینه داشته باشد (حداد و جورچ، 2000، نقل از نوروزی و همکاران، 1387، ص 12).

مطالعات انجام شده در داخل ایران
•    در پژوهشی که حیدری و همکاران (1389)، با عنوان مقایسه تأثیر تدریس با استفاده از نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی و تدریس به شیوه سنتی انجام دادند، نتایج پژوهش بیانگر این بود که استفاده از نرم افزارهای آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثرتر از شیوه سنتی است، همچنین تدریس با استفاده از نرم افزار آموزشی در انگیزه دانش آموزان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی موثرتر بود.
•    گنجی و همکاران (1391) در مطالعه ای به شیوه ی فراتحلیل به بررسی پژوهش های انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته اند. آن‌ها در این مطالعه، تعداد 21 مطالعه را که دارای ویژگی های لازم برای بررسی بودند مورد تحلیل قرار دادند. نتایج مطالعه ی آنان نشان داد که بر اساس میزان اثربخشی الگوهای تدریس، الگوی دریافت مفهوم در بین 9 الگوی مؤثر رتبه ی هشتم را کسب نموده است.

مطالعات انجام شده در خارج ایران
•    مایر (2012) در مطالعه ی به مقایسه ی تأثیر الگوی دریافت مفهوم با استدلال قیاسی در درس زیست شناسی پرداخته است. نتایج پژوهش او نشان داد که درک دانش آموزان از مفاهیم و مهارت های تفکر آنان با استفاده از روش دریافت مفهوم افزایش می یابد. دانش آموزان درباره ی فرآیند تفکر خودشان و اینکه آن‌ها چگونه یاد می گیرند وقتی فعالیت های الگوی دریافت مفهوم را انجام می دهند، می اندیشند. نگرش و انگیزه های دانش آموزان مقداری ارتقاء می یابد وقتی که آن‌ها فعالیت های دریافت مفهوم را به شکل بازی انجام می دهند. و انگیزه و نگرش معلمان نیز با به کارگیری این شیوه ی آموزشی ارتقاء می یابد.
•    کومار و ماتهور  (2013) در مطالعه ای با عنوان «بررسی تأثیر الگوی دریافت مفهوم در دستیابی به مفاهیم فیزیک» به بررسی و مقایسه ی تأثیر دو شیوه ی آموزشی دریافت مفهوم و شیوه ی سنتی آموزش فیزیک بر کسب مفاهیم فیزیک توسط دانش آموزان کلاس نهم در هاریانا پرداخته اند. نتایج پژوهش آنان بیانگر آن بود که استفاده از روش دریافت مفهوم در کسب مفاهیم فیزیک توسط دانش آموزان مؤثرتر از روش مرسوم است.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش فناوری در آموزش و یادگیری به شرح زیر می باشد:
2-1 مقدمه
2-2-1 نقش فناوری در آموزش و یادگیری
2-2-2 آموزش الکترونیکی
2-2-3 انواع آموزش الکترونیکی
2-2-4 تجربه های نوآورانه آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات
2-2-5 نرم افزار و رایانه به عنوان رسانه آموزش
2-2-6 تعریف چندرسانه ای
2-2-7 چرایی استفاده از چند رسانه ای ها در آموزش
2-2-8 تفاوت آموزش سنتی و آموزش مبتنی بر رایانه
2-2-9 طبقه بندی الگوهای تدریس
الف) خانواده الگوهای اجتماعی یادگیری
ب) خانواده الگوهای پردازش اطلاعات
د) خانواده الگوهای انفرادی
ج) خانواده الگوهای رشد عقلی و سازگاری
ه) خانواده سیستم های رفتاری
2-2-10 روش آموزش مبتنی بر مشارکت گروهی
2-2-11 مفهوم یادگیری مشارکتی و ضرورت کاربرد آن
2-2-12 انواع تکنیک های یادگیری مشارکتی
2-2-13 الگوی دریافت مفهوم: (تعریف و روش اجرا)
2-2-14 مراحل تدریس در الگوی دریافت مفهوم
-    مرحله اول: شناسایی مفهوم
-    مرحله دوم: آزمون دریافت مفهوم
-    مرحله سوم: تحلیل راهبردهای تفکر
2-2-15 جمع بندی مبانی نظری
2-3 مبانی تجربی پژوهش
2—1 مطالعات انجام شده در داخل ایران
2-3-2 مطالعات انجام شده در خارج ایران
منابع فارسی
منابع انگلیسی

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری نقش فناوری در آموزش و یادگیری) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش فناوری در آموزش و یادگیری مبانی نظری نقش فناوری در یادگیری پیشینه پژوهش نقش فناوری در یادگیری نقش تکنولوژی در آموزش و پرورش تکنولوژی آموزشی در مدارس تاثیر تکنولوژی بر پیشرفت تحصیلی تاثیر وسایل کمک آموزشی بر

مطالب مرتبط

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقش فناوری در آموزش و یادگیری


طرح توجیهی و کارآفرینی تولید پروفیل رنگی آلومینیوم

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی

دانلود طرح توجیهی بسته بندی گوشت قرمز

مبانی نظری و پیشینه نظری ابعاد اختلالات هویت جنسی(فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم ارزش مشتری و یادگیری محوری (فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم تئوری خاکستری (فصل دوم)

دانلود طرح توجیهی دامپروری و تکثیر و پرورش شترمرغ

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس شرکت سرویس دهنده اینترنت(ISP)

پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی

فیلم آموزش کامل درس نهم عربی پایه نهم - نُصوصٌ حول الصِّحةِ ( متن هایی در مورد سلامتی )